Kalendář akcí

ADHD ve třídě, školní družině

Ilustrační foto Klára Horáčková

Cílem semináře je účastníkům objasnit:

  • ADHD příčiny, projevy
  • metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD
  • metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD

Účastníci získají:

  • znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD
  • metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací
  • metody pro práci se třídou
  • možnosti spolupráce s rodiči
  • relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny 

 

Kdy:

27.2. 2017, 9:00 - 17:00

Kde:

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Lektorka:

Mgr. Jaroslava Budíková, absolventka PF v Hradci Králové, učila na ZŠ i PŠ, také externí vyučující na PedF UK. Působí  v  pedagogicko- psychologické poradně. Absolvovala  četné výcviky v oblasti psychoterapie (SUR, psychosyntéza).  Lektorka RWCT, progr.  J.Prekopové – Škola lásky v rodině a  progr.  Jdeme společně. Dlouhá léta působila jako  místopředsedkyně   v organizaci Dys-centrum  Praha. Lektorka  vzdělávání DVPP např. v  NIDV,  STEP BY STEP, Nová škola, Člověk v tísni.  Spoluautorka knihy - Je vaše dítě připraveno do školy? Individuálně vzdělávací plán, pracovní sešity pro rodiče dětí s ADHD nakl. RAABE.

Kontakt:

Koordinátorka kurzů: Kateřina Dvořáková, katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 603 150 465

Hlásit se můžete nejpozdějí do 23. 2. 2017 zde.

Ke stažení

Srpen 2017

22
Srpen

Učitelské lázně aneb Umění spolupráce

Zveme vás na zážitkový pobyt, jehož cílem je především načerpat novou energii a inspiraci do dalšího školního roku. Dopřejte své hlavě i tělu odpočinek v Učitelských lázních! Tématem letošních lázní je umění spolupráce...

29
Srpen

Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole 29.8. a 26.9.

Zveme vás na dvoudenní seminář (2x6 hodin) pro pedagogy zaměřený na podporu rozvoje znalostí češtiny (a prvních jazyků) u dětí z jazykově odlišného prostředí. V mateřské škole máme jedinečnou příležitost jak děti, vyrůstající v jazykově odlišném prostředí, podpořit v jejich porozumění českému jazyku...

29
Srpen

Informační seminář k výukové metodě Persona Dolls

Chcete se dozvědět více o výukové metodě práce s panenkami Persona Dolls? Jaké příběhy sdílí panenky a děti, se kterými se už čtyři roky pracuje i v ČR? Zveme vás na informační seminář a ochutnávku práce s Persona Dolls...

30
Srpen

Principy nezraňující komunikace ve škole

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

31
Srpen

Práce s kulturní odlišností na šeských školách

Cílem kurzu je seznámit učitele s tím, jak rozpoznat a adekvátně identifikovat správné souvislosti kulturního zázemí a jak vhodně zacházet ve výuce s tím, když žák pochází z kulturně odlišného prostředí...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Etnocentrismus?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 723 065 163

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohli učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

  • Active Citizens

    Program Active Citizens usiluje o posílení komunitního rozměru školy a aktivní zapojení studentů do řešení problémů v okolí školy. Silně v něm rezonují témata aktivního občanství a dobrovolnictví.

Donoři



Partneři