Kalendář akcí

Principy nezraňující komunikace ve škole

Foto Klára Horáčková

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí. Naučí se rozeznat věcnou a vztahovou složku komunikace a jak je ovlivňovat. Budou trénovat komunikaci v běžných situacích, do kterých se dostávají. 

Téma semináře:

  • Reflexe komunikace s rodiči.
  • Představení principů fungování mozku vztahujících se ke komunikaci
  • Reflexe vlastních postojů, stereotypů a návyků, které ovlivňují dosahování porozumění při komunikaci s rodiči.
  • Věcná a vztahová složka komunikace
  • Trénink komunikace

 

Kdy:

27.3. 2017, 9.00 - 17.00

Kde:

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Pro koho:

pedagogové základních a středních škol, pedagogičtí pracovníci poradenských zařízení (SPC, PPP), speciální pedagogové, školní psychologové, asistenti pedagoga

Lektor:

PhDr. Zdenko Matula, absolvoval jednooborové studium psychologie na Univerzitě J. A. Komenského v Bratislavě. Je certifikovaným brain based koučem v oblasti individuálního i týmového koučingu (Results System Coaching). Má dlouholeté zkušenosti z oblasti praktické aplikace skupinově dynamických přístupů v různých oblastech. Zaměřuje se zejména na mezilidskou komunikaci, týmovou práci a efektivní vedení, motivování lidí a praktické využívání poznatků o fungování mozku ve vzdělávacích a poradenských programech. Podílí se na vzdělávání a rozvoji dovedností pedagogických pracovníků základních a středních škol v rámci spolupráce s občanskými sdruženími.

Přihlaste se prosím nejpozději do 23.3. 2017 zde.

Ke stažení

Duben 2018

04
Duben

Principy nezraňující komunikace ve škole 4.4.2018

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

06
Duben

Práce s příběhem ve výuce aneb jak se bavit s malými dětmi o velkých otázkách

Zajímá vás, jak otevírat ve výuce otázky současného světového dění? Chcete u svých žáků rozvíjet čtenářskou gramotnost? Hledáte inspiraci na materiál, který byste ve výuce mohli s dětmi využít? Na semináři se společně pustíme do prozkoumávání příběhu, který se odehrává v České republice, ale svůj začátek má na druhém konci světa...

07
Duben

Baví nás číst a hýbat světem

Narážíte na různé zajímavé texty, články i knihy a přemýšlíte, jak je využít ve výuce? Na semináři se seznámíte s tím, jak můžeme využívat (nejen) beletristické texty a nejrůznější čtenářské strategie k podpoře čtenářské a kritické gramotnosti...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři