Kalendář akcí

Konceptuální učení - příprava dětí se SVP na vstup do školy

Foto Klára Horáčková

Učitelé během kurzu získají znalosti o alternativních metodách učení, seznámí se s unikátní metodou Grunnlaget, kterou budou umět využívat v praxi. Získají znalosti i praktické dovednosti pro pedagogickou práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, seznámí se s praktickými zkušenostmi s využitím této metody v předškolních zařízeních.

V předškolním věku učíme děti, aby se uměly učit, aby rozuměly světu, uměly pojmenovat základní vlastnosti věcí, třídit, rozvíjet abstraktní myšlení. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají z mnoha různých důvodů ztížen vstup do školy právě proto, že tyto dovednosti v předškolním období nerozvíjí. Konceptuální vyučování (a metoda Grunnlaget) proto napomáhají pedagogům u dětí podporovat porozumění základním pojmům a kategoriím.

Metoda pracuje s tím, jak porozumění následně využívat pro snazší a efektivnější výuku. Prostřednictvím kurzu tak chceme učitelům pomoci usnadnit práci s dětmi, které mají různé specifické problémy - nemluví česky nebo jejich čeština ovlivněna jiným jazykem, mají minimální slovní zásobu, pocházejí z odlišného sociálního prostředí, z rodin, ve  kterých není rozvoj jazyka a analytických kategorií dostatečně podpořen, atd. Všechna tyto specifika se mohou odrážet na připravenosti dětí na vstup do školy, na školním selhávání dětí - právě konceptuální učení jako alternativní metoda napomáhá tyto obtíže účinně zmírňovat.

Kdy

10. a 11.4. 2017, 9:00 - 16:00

Kde

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou pedagogové mateřských škol, kurz je otevřen také pedagogům pracujícím v přípravných ročnících základních škol, zejména prvního stupně, stejně tak pro pedagogy speciálních škol, poradenské pracovníky a pracovníky NNO.

Lektorka

Mgr. Karolína Ranglová

Absolventka PF UJEP – magisterský obor Vychovatelství pro speciální zařízení, metodička předškolního vzdělávání spol. Člověk v tísni - Programů sociální integrace, absolventka kurzu a školitelka k metodice Grunnlaget, CTM-Concept Teaching Model, Gunvor Sonnesyn, Pedverket kompetanse, Norway, lektorka vzdělávacích kurzů a seminářů.

Hlásit se můžete do 5.4. zde.

 

Ke stažení

Březen 2017

08
Březen

Velké otázky o světě - seminář metody filozofie pro děti

Přemýšlíte jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte koncept Filozofie pro děti. Tato metoda umožňuje účastníkům (nejen dětem) vést společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na „velké“ otázky, naslouchat různým myšlenkám a zkoumat různé problémy a témata současného světa...

13
Březen

Blended-learningový kurz Cesta k potravinové svobodě

Zajímá vás, jakou mají souvislost lidská práva, klimatické změny a jídlo na vašem talíři? Znáte příběhy potravin, které denně používáte? Přihlaste se na náš blended-learningový kurz, který prohloubí vaše znalosti o původu potravin, kontextu a problematice jejich produkce a dovozu, otevře téma odpovědné spotřeby a nabídne tipy, jak s tímto tématem pracovat ve výuce...

16
Březen

Velké otázky o světě prostřednictvím Filozofie pro děti 2

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni, o.p.s. a Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín pořádají seminář Velké otázky o světě prostřednictvím Filozofie pro děti 2...

20
Březen

Storyslam - Světový den vyprávění

Zveme vás na Světový den vyprávění 2017 - festival STORYSLAM. Letos na téma PROMĚNY. Kdy a kde 20. března, 9:30 - 21:30, Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1   Co vás čeká workshopy pro pedagogy, ale i pro všechny ostatní, kteří mají chuť v sobě objevit vypravěče  přehlídka spousty příběhů, které jsou tradiční, netradiční, veselé, smutné, dojemné i snové a hlavně poutavé a zábavné   Pět 5 - 5 minut má každý vypravěč na to, aby sdělil svůj příběh na téma "proměny" ve večerní přehlídce STORYSLAM, která dala jméno celému festivalu...

21
Březen

Jak řešit globální témata na lokální úrovni?

Zveme vás na expertní setkání zástupců škol a obcí k tématu "Jak řešit globální témata na lokální úrovni? Umění spolupráce škol a obcí", které pořádá Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni ve spolupráci s Krajským vzdělávacím a informačním centrem Nový Jičín...

27
Březen

Principy nezraňující komunikace ve škole

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Xenofobie?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Jana Odstrčilová
jana.odstrcilova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 774 422 910

Další kontakty

Naše další weby

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohli učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

  • Active Citizens

    Program Active Citizens usiluje o posílení komunitního rozměru školy a aktivní zapojení studentů do řešení problémů v okolí školy. Silně v něm rezonují témata aktivního občanství a dobrovolnictví.

Donoři



Partneři