Kalendář akcí

Práce s předsudky na českých školách

Foto Klára Horáčková

Cíl kurzu:

Cílem kurzu je připravit účastníky na práci s předsudky a stereotypy u žáků a studentů. V průběhu kurzu se seznámí s technikami vedení hodiny MKV dle kulturně standardního a transkulturní přístupu a dále podle přístupu Anti–Bias.

Téma semináře:

1. den

  • Kulturně standardní přístup  - formy, východiska, metody, kritika
  • Transkulturní přístup - formy, východiska, metody, kritika

2. den

  • Předsudky a práce s nimi ve škole
  • Přístupy Anti – Bias
  • Aktivity do výuky

V rámci kurzu budou použity různé formy výuky – výklad s podporou digitálních prezentací, interaktivní aktivity (brainstorming, práce v menších skupinách, skupinová reflexe, sebezkušenostní techniky – individuální práce), práce s textem.

Kdy:

20. a 21.6. 2017, 9:00 - 17:00

Kde:

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

 

Kurz je pro účastníky zdarma.

Hlásit se můžete do 13.6. 2017 zde.

V případě dotazů můžete kontaktovat koordinátorku kurzů: katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 603 150 465

Ke stažení

Říjen 2017

03
Říjen

Asistent pedagoga pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí - 50 hod. modul

Kurz je zaměřen na práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Kurz osvětlí příčiny a důsledky sociálního znevýhodnění pro vzdělávání dětí. Účastníci získají přehled o službách souvisejících s prací a péči o děti (OSPOD, sociální, spec...

03
Říjen

Debata Škola pro všechny

Jakým výzvám čelí žáci a studenti se znevýhodněním na různých stupních škol? Jakou roli hraje při inkluzi spolupráce s rodiči? Jak se proměňuje práce s různorodým kolektivem žáků ve školách? Srdečně vás zveme na debatu Škola pro všechny, která se koná 3...

04
Říjen

Jak vybavit žáky a studenty pro život ve 21. století?

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni, o.p.s., NaZemi a Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín pořádají seminář pro učitele z Moravskoslezského kraje Jak vybavit žáky a studenty pro život v 21...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Empowerment?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři