Kalendář akcí

Asistent pedagoga pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí - 50 hod. modul

Foto Klára Horáčková

Kurz je zaměřen na práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Kurz osvětlí příčiny a důsledky sociálního znevýhodnění pro vzdělávání dětí. Účastníci získají přehled o službách souvisejících s prací a péči o děti (OSPOD, sociální, spec. ped. a psychol. služby); rozvíjí kompetence AP ve zvládání obtížných situací spojených s chováním dětí, budou reflektovat vlastní práci, komunikaci a spolupráci s pedagogy.

Kurz spojuje výhody domácího studia formou e-learningu a prezenčních setkání v rozsahu 3 x 8 hodin a je vhodný pro asistenty pedagoga všech typů škol (MŠ, ZŠ a SŠ). Celkový rozsah je 50 hodin, akreditováno MŠMT, účastníci obdrží certifikát.

Kdy:

3 prezenční setkání: 3. 10., 1. 11. a 29. 11. 2017, 9:00–17:00
+ e-learningová část: 3. 10.  – 6. 12. 2017 - odkudkoliv

Kde:

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

 

Téma semináře:

  • Legislativa školská a sociálně právní ochrany dětí související s prací AP
  • Sociálně znevýhodněné prostředí a rodinné zázemí dětí, spolupráce školy a rodiny
  • Sociálně pedagogické minimum, problematika podpory dětí z prostředí SZN, 
  • Chování dětí, SPUCH a nácvik intervence AP
  • Spolupráce s pedagogem, speciálně pedagogické minimum pro AP (IVP, nápravy, apod.)

Lektorský tým:

PhDr. Zdenko Matula je certifikovaným brain based koučem v oblasti individuálního i týmového koučingu (Results System Coaching). Zaměřuje se zejména na komunikaci, týmovou práci a efektivní vedení, motivování lidí a praktické využívání poznatků o fungování mozku ve vzdělávacích a poradenských programech. Podílí se na vzdělávání a rozvoji dovedností pedagogických pracovníků (ZŠ a SŠ).

Mgr. Martina Habrová pracovala jako učitelka na základních i středních školách, se žáky se specifickými poruchami učení, s poruchami autistického spektra a s různými jinými typy zdravotního postižení, včetně práce ve SP centru. Nyní se věnuje hlavně problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu problematiky sociálního znevýhodnění, v projektu Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR byla metodičkou pro oblast asistenta pedagoga a Katalogu podpůrných opatření, jehož je spoluautorkou. Současně působí i jako lektorka v oblasti speciální pedagogiky, dále jako supervizorka a psychoterapeutka ve vlastní poradně.

Kurz je pro účastníky zdarma.

Přihlásit se můžete do 27.9. zde.

Kurz je realizován díky velkorysé podpoře Leoše Mareše, jeho přátel a příznivců.

V případě dotazů můžete kontaktovat koordinátorku kurzů: katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 603 150 465

Červen 2018

05
Červen

Principy nezraňující komunikace ve škole

Kurz je akreditován MŠMT Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

18
Červen

ADHD ve třídě, školní družině

  Cílem semináře je účastníkům objasnit: ADHD příčiny, projevy metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD Účastníci získají: znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací metody pro práci se třídou možnosti spolupráce s rodiči relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny    Kdy: 18...

21
Červen

Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ - Karlovy Vary

Dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských škol zaměřený na podporu rozvoje znalostí ČEŠTINY (+ prvních jazyků) u dětí z jazykově odlišného prostředí. Cílem kurzu je seznámit účastníky s možnostmi, které mohou pomoci dětem z jazykově odlišného prostředí v mateřské škole...

22
Červen

Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ - Liberec

Dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských škol zaměřený na podporu rozvoje znalostí ČEŠTINY (+ prvních jazyků) u dětí z jazykově odlišného prostředí. Cílem semináře je získat informace o procesu osvojování druhého jazyka a o přístupu k češtině jako druhému jazyku...

Chci dostávat novinky

Přihlášením k odběru uděluji svůj souhlas společnosti Člověk v tísni, o.p.s., aby zpracovávala mé osobní údaje (e-mailovou adresu). Celé znění souhlasu najdete zde.
Videa Fotogalerie

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři