Varianty - Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ - Karlovy Vary
 

Kalendář akcí

Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ - Karlovy Vary

Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz

Dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských škol zaměřený na podporu rozvoje znalostí ČEŠTINY (+ prvních jazyků) u dětí z jazykově odlišného prostředí.

Cílem kurzu je seznámit účastníky s možnostmi, které mohou pomoci dětem z jazykově odlišného prostředí v mateřské škole. Účastníci získají teoretické znalosti týkající se jazykového rozvoje dítěte a seznámí se s principy metody KIKUS, která nabízí jednoduchý, v praxi ověřený a efektivní model podpory dětí z jazykově odlišného prostředí. Naučí se sestavit vlastní lekci jazykové podpory pro děti, které to potřebují, a dozví se, jakým způsobem mohou využít každodenní činnosti v mateřské škole pro jazykový rozvoj těchto dětí.

Seminář je vhodný pro pedagogické pracovníky mateřských škol, kteří se v rámci svého působení setkávají s dětmi přicházejícími z odlišného jazykového a kulturního prostředí.

KDY

1. den kurzu: 21.6.2018, 9:00 - 16:00

2. den kurzu: 27.8.2018, 9:00 - 16:00

+ individuální práce v rozsahu 8 hodin

KDE

KARLOVY VARY – Krajská knihovna Karlovy Vary – pobočka Lidická, Lidická 40

PRO KOHO

Kurz je akreditován u MŠMT a je otevřen pedagogům základních a mateřských škol z Karlovarského kraje a je pro účastníky ZDARMA.

LEKTORKA

PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, PhD.

absolvovala PedF UK, obor pedagogika předškolního věku. V METĚ se zabývá především dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, kteří pracují v MŠ a jiných předškolních zařízeních s dětmi s OMJ. Spolupracuje na tvorbě metodických materiálů pro MŠ. Snaží se adaptovat inovativní přístupy a dobré zkušenosti z práce s dětmi s OMJ v zahraničí do prostředí českého předškolního vzdělávání a ve spolupráci s MŠ nacházet nové cesty pro podporu inkluzivního přístupu v praxi.

JAK SE PŘIHLÁSIT

emailem: alzbeta.moravcova@clovekvtisni.cz nebo telefonicky: +420 778 442 561 a to nejpozději do 12. 6. 2018.

Účastníci dostanou potvrzení o absolvování 12 hodin semináře akreditovaného MŠMT a 8 hodin práce v e-learningovém prostředí.

Občerstvení po dobu semináře bude zajištěno.

Kurz je pořádán v rámci projektu K.O.Z.A. - Kooperace, Otevřenost, Zájem, Adaptace (reg. číslo CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000176 v rámci OP VVV, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR)

Srpen 2018

21
Srpen

Učitelské lázně aneb Za hranice předmětů

Zveme vás na zážitkový pobyt, jehož cílem je především načerpat novou energii a inspiraci do dalšího školního roku. Dopřejte své hlavě i tělu odpočinek v Učitelských lázních!  Tématem letošních lázní jsou hranice předmětů - jak těch hmotných, které nás obklopují a každý den je používáme, tak těch vyučovacích, skrze které provádíme žáky ve škole...

27
Srpen

Svět v otázkách: globální rozvojové vzdělávání prostřednictvím filosofie pro děti 27. 08. 2018

Přemýšlíte jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte koncept Filozofie pro děti. Tato metoda umožňuje účastníkům (nejen dětem) vést společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na „velké“ otázky, naslouchat různým myšlenkám a zkoumat různé problémy a témata současného světa...

28
Srpen

Principy nezraňující komunikace ve škole 28. 08. 2018

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

31
Srpen

ADHD ve třídě, školní družině 31. 08. 2018

Cílem semináře je účastníkům objasnit: ADHD příčiny, projevy metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD Účastníci získají: znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací metody pro práci se třídou možnosti spolupráce s rodiči relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny  Kdy: 31...

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři