Varianty - S komiksem do hodiny
 

Kalendář akcí

S komiksem do hodiny

Chcete ve výuce otvírat aktuální témata a žákům je zpřístupnit pomocí komiksu? Chcete se zdokonalit v tom, jak postavit příběh, který žáky vtáhne do tématu? Zajímáte se o to, jaká jsou pravidla komiksu i jak studenty motivovat ke komiksové tvorbě?

Cílem komiksového workshopu je propojit důležitá témata současného světa s komiksovým příběhem, prohloubit řemeslné dovednosti účastníků v oblasti komiksové tvorby a vybavit je tipy, jak vzdělávat žáky prostřednictvím komiksů, které sami navrhnou a vytvoří. Workshop představí komiks jako atraktivní umělecké médium, které lze ve výuce využít k podpoře čtenářství a rozvíjení vizuální gramotnosti.

Kdy

pondělí 28. 5. od 10 do 16 hodin

úterý 29. 5. od 9 do 16 hodin

Kde

Skautský institut v Praze (Staroměstské náměstí 4/1, Praha 1)

Přihlásit se můžete do 21. května 2018 vyplněním formuláře zde.

Workshop je zdarma a je určen všem učitelům bez ohledu na vyučovaný předmět. Ubytování pro mimopražské a stravování je hrazeno z prostředků České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce.

V případě jakýchkoliv otázek kontaktujte Kateřinu Sequensovou (katerina.sequensova@clovekvtisni.cz).

Lektoři

Mgr. Klára Smolíková, spisovatelka dětských knih a scenáristka komiksů, zároveň zkušená lektorka. Osm let vedla seminář mediální výchovy na Pedagogické fakultě UK, deset let učila studenty knihovnictví. Prostřednictvím workshopů hledá způsoby, jak popularizovat komiks zejména mezi mladými čtenáři. Její kniha „Viktorka a vesmírná dobrodružství" (Portál 2014) získala ocenění Zlatá stuha za nejlepší komiks pro děti, komiks „Na hradě Bradě“ (Albatros 2015)  obdržel Cenu Noci s Andersenem v anketě SUK - Čteme všichni a kniha „Husité" (Albatros 2012), která obsahuje komiksy ze stejnojmenné muzejní expozice v Táboře, byla vybraná do seznamu Nejlepší knihy dětem.

Karel Jerie, český malíř a komiksový kreslíř, autor komiksů o Bohoušovi a Dáše. Absolvent Akademie výtvarných umění je autorem komiksových alb Oidipus Rex (Garamond), Šifra mistra Hanky (Garamond) nebo Candide 1: Král Bulharů (BB art), spolupracoval na sbornících Inseminátor a O (ne)mrtvých jen dobré. V roce 2008 získal I. cenu na Mezinárodním komiksovém festivalu v Lodži za komiks věnovaný historii českého komiksu Sbohem má lásko. V roce 2006 spoluzaložil občanské sdružení na podporu komiksu SEQENCE.

Ke stažení

Srpen 2018

21
Srpen

Učitelské lázně aneb Za hranice předmětů

Zveme vás na zážitkový pobyt, jehož cílem je především načerpat novou energii a inspiraci do dalšího školního roku. Dopřejte své hlavě i tělu odpočinek v Učitelských lázních!  Tématem letošních lázní jsou hranice předmětů - jak těch hmotných, které nás obklopují a každý den je používáme, tak těch vyučovacích, skrze které provádíme žáky ve škole...

27
Srpen

Svět v otázkách: globální rozvojové vzdělávání prostřednictvím filosofie pro děti 27. 08. 2018

Přemýšlíte jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte koncept Filozofie pro děti. Tato metoda umožňuje účastníkům (nejen dětem) vést společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na „velké“ otázky, naslouchat různým myšlenkám a zkoumat různé problémy a témata současného světa...

28
Srpen

Principy nezraňující komunikace ve škole 28. 08. 2018

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

31
Srpen

ADHD ve třídě, školní družině 31. 08. 2018

Cílem semináře je účastníkům objasnit: ADHD příčiny, projevy metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD Účastníci získají: znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací metody pro práci se třídou možnosti spolupráce s rodiči relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny  Kdy: 31...

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři