Varianty - Rodiče jako spojenci mateřské školy - respektující komunikace s rodiči 15. a 16. 9. 2015
 

Kalendář akcí

Rodiče jako spojenci mateřské školy - respektující komunikace s rodiči 15. a 16. 9. 2015

„Chceme si rozumět, nejen spolu mluvit.“ Cílem kurzu je seznámit učitele s principy efektivní komunikace s rodiči. Seminář se bude zabývat obecnými otázkami: Jak komunikovat s rodiči pro prospěch dítěte a výuky v MŠ? Jak vytvořit otevřené a bezpečné prostředí pro děti, pedagogy a rodiče? Co dělat, když se spolupráce a komunikace s rodinou nedaří, jak tomu předcházet a jak překonat potencionální obavy na obou stranách? Pedagogové budou analyzovat, jak se škola rodičům prezentuje a jaké komunikační cesty jim nabízí. V rámci semináře dojde k identifikaci a rozpracování konkrétních postupů pro vzájemnou spolupráci a dialog školy s rodiči. Budou prezentovány principy, cíle, prostředky spolupráce a efektivní komunikace s rodiči. Učitelky dostanou možnost sdílet své zkušenosti z praxe.

Téma semináře 1. den

 Vědomá práce s emocemi v komunikaci
 Očekávání a obavy pedagoga v komunikaci s rodiči
 Očekávání a obavy rodičů a dětí v komunikaci s pedagogy
 Definování role a kompetencí pedagoga

Téma semináře 2. den

 Partnerská komunikace
 Hranice kompetence pedagogů a překračován hranic směrem k rodičům a dětem
 Hranice kompetence rodičů a překračování hranic směrem k pedagogům
 Stanovování hranice a jejich vyjednávání v partnerském dialogu
 Partnerská komunikace
 Způsoby komunikace, aktivní naslouchání a respektující komunikace
 Očekávání a obavy rodičů a dětí v komunikaci s pedagogy

Kde

Vocelova 602/3, 120 00 Praha 2

Kdy

15. a 16. 9. 2015, 9:00–17:00

Lektorka

Mgr. Juliana Gardošová
Pracuje jako ředitelka MŠ Beruška ve Frýdku- Místku. Tato MŠ má dlouholeté zkušenosti s realizací vzdělávacího programu Začít spolu. V letech 2004-5 pracovala jako asistentka na Caverstede Early Years Primary Schools v Anglii. Je lektorkou a mentorkou vzdělávacího programu Začít spolu, absolventkou ročního kurzu Montessori a kurzů Emočni inteligence, autorkou publikace Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003, 160 stran. ISBN 80-7178-815-5.( GARDOŠOVÁ, J., DUJKOVÁ, L.) a řady dalších metodických příruček. Prostřednictvím dalšího vzdělávání učitelů se podílí na implementaci RVP PV a programu Začít spolu do práce MŠ.

V případě otázek kontaktujte koordinátorku kurzů Kláru Doudovou: klara.doudova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 778 494 346, nejpozději do 5. 9. 2015.

Ke stažení

Srpen 2018

21
Srpen

Učitelské lázně aneb Za hranice předmětů

Zveme vás na zážitkový pobyt, jehož cílem je především načerpat novou energii a inspiraci do dalšího školního roku. Dopřejte své hlavě i tělu odpočinek v Učitelských lázních!  Tématem letošních lázní jsou hranice předmětů - jak těch hmotných, které nás obklopují a každý den je používáme, tak těch vyučovacích, skrze které provádíme žáky ve škole...

27
Srpen

Svět v otázkách: globální rozvojové vzdělávání prostřednictvím filosofie pro děti 27. 08. 2018

Přemýšlíte jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte koncept Filozofie pro děti. Tato metoda umožňuje účastníkům (nejen dětem) vést společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na „velké“ otázky, naslouchat různým myšlenkám a zkoumat různé problémy a témata současného světa...

28
Srpen

Principy nezraňující komunikace ve škole 28. 08. 2018

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

31
Srpen

ADHD ve třídě, školní družině 31. 08. 2018

Cílem semináře je účastníkům objasnit: ADHD příčiny, projevy metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD Účastníci získají: znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací metody pro práci se třídou možnosti spolupráce s rodiči relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny  Kdy: 31...

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři