Kalendář akcí

Vědomá práce s předsudky - úvod do přístupu Anit-Bias

Anti-bias je nový přístup k multikulturní výchově, který nad rámec objevování rozmanitosti přináší perspektivu moci ve společnosti a ukazuje, že jednotlivé části naší identity – jako kultura, jazyk, pohlaví, povolání, vzdělání, zájmy – jsou ve společnosti různě hodnoceny a zvýhodňovány. Vedle nástrojů, jak objevovat rozmanitost v sobě a ve svém okolí, se zaměřuje i na fenomén diskriminace – tedy neférového jednání a znevýhodnění osob, které je zdůvodněno tím, že někdo je „jiný“ než „normální“. Přístup je od 80.let rozvíjen v USA, Jihoafrické republice a Německu.

Téma semináře

Seznámíme vás s východisky a základními principy přístupu Anti-Bias, představíme pedagogické cíle přístupu
Anti-Bias, konkrétně:

  •  posílení vlastní identity
  •  respekt k druhým
  •  kritická reflexe předsudků a diskriminace
  •  aktivizace jednání proti diskriminaci

K jednotlivým cílům představíme a vyzkoušíme konkrétní aktivity. Přístup staví na práci s vlastní zkušeností.

Kdy

14. a 15. 9. 2015, 9:00 – 17:00

Kde

BĚHAL FEJÉR INSTITUTE, Pevnostní 8, Praha 6

Lektorky

Alena Felcmanová M.A. vystudovala HU Berlin obor Vzdělávání dospělých/celoživotní vzdělávání. 2010 - 2013 pracovala jako koordinátorka. Absolvovala kurzy dalšího vzdělávání: Trenér přístupu Anti-Bias „Rozmanitost - Moc - Diskriminace“ – přístup Anti-Bias v pedagogicko-politické oblasti, „Trenérka pro interkulturní setkávání“. V současné době
pracuje jako koordinátorka interkulturního vzdělávání v programu Varianty společnosti Člověk v tísni.

Mgr. Jana Randa absolvovala obor Studium občanského sektoru UK. Od roku 2007 se věnuje práci s mladými lidmi především prostřednictvím metod neformálního vzdělávání. Podílela se na tvorbě on-line nástroje pro multikulturní vzdělávání na školách Czechkid. Dlouhodobě spolupracuje s AFS mezikulturní programy a Českou národní agenturou Mládež. V současnosti pracuje jako metodička projektu “Síť multikulturních otevřených klubů”.
V případě dotazů kontaktujte koordinátorku kurzů Kláru Doudovou: klara.doudova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 778 494 346 nejpozději do 7. 9. 2015

Ke stažení

Prosinec 2017

06
Prosinec

Cesta komika do středu Evropy: stand-up comedy s migračním pozadím

Živí se humorem, i když do smíchu jim vždycky nebylo. Jaká byla jejich cesta do České republiky? Proč se rozhodli zůstat? Prožili nějaký kulturní šok? A jak se jim tady vlastně žije? Nejen o tom s komikem Tigranem Hovakimyanem a dalšími členy skupiny Imigrant show...

08
Prosinec

Debata Radikalismus a deradikalizace

Člověk v tísni ve spolupráci s Akademií věd ČR vás zvou na debatu s experty Radikalismus a deradikalizace: Jak se šíří islámský extremismus nejen na scoiálních sítích a co se s tím dá dělat? Kdy: 8...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Rasismus?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři