Kalendář akcí

Principy nezraňující komunikace ve škole

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí. Naučí se rozeznat věcnou a vztahovou složku komunikace a jak je ovlivňovat. Budou trénovat komunikaci v běžných situacích, do kterých se dostávají.

TÉMA SEMINÁŘE

  Reflexe komunikace s rodiči.

  Představení principů fungování mozku vztahujících se ke komunikaci

  Reflexe vlastních postojů, stereotypů a návyků, které ovlivňují dosahování porozumění při komunikaci

s rodiči.

  Věcná a vztahová složka komunikace

  Trénink komunikace

Kdy

16. 10. 2015, 8:30–16:30    

Kde

LANGHANS GALERIE – CENTRUM ČLOVĚKA V TÍSNI, Vodičkova 37, Praha 1 

LEKTOR

Mgr. et Mgr. Jakub Švec: Vystudoval filosofii a pedagogiku na FF UK, absolvoval 500 hodinový sociálně-psychologický výcvik se sebezkušenostní částí. Má zkušenosti jako lektor, kouč, supervizor, facilitátor i učitel. Díky své studijní specializaci se od vysoké školy zabývá osobnostním a sociálním rozvojem (od sebeřízení, přes problematiku práce se skupinou – komunikaci, asertivitu, vyjednávání, vedení lidí, lektorské dovednosti, až po prevenci šikany). Věnuje se i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků (učí na VŠ, vede kurzy pod Národním institutem dalšího vzdělávání, Národním ústavem vzdělávání, či ve spolupráci s nadací Depositum Bonum, s občanskými sdruženími Proxima Sociale, Jules a Jim či Projekt Odyssea).

Kurz je pro účastníky zdarma.

V případě dotazů kontaktujte koordinátorku kurzů: klara.doudova@clovekvtisni.cz,tel: +420 778 494 346, nejpozději do 7. 10. 2015. 

Prosinec 2017

06
Prosinec

Cesta komika do středu Evropy: stand-up comedy s migračním pozadím

Živí se humorem, i když do smíchu jim vždycky nebylo. Jaká byla jejich cesta do České republiky? Proč se rozhodli zůstat? Prožili nějaký kulturní šok? A jak se jim tady vlastně žije? Nejen o tom s komikem Tigranem Hovakimyanem a dalšími členy skupiny Imigrant show...

08
Prosinec

Debata Radikalismus a deradikalizace

Člověk v tísni ve spolupráci s Akademií věd ČR vás zvou na debatu s experty Radikalismus a deradikalizace: Jak se šíří islámský extremismus nejen na scoiálních sítích a co se s tím dá dělat? Kdy: 8...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři