Varianty - Principy nezraňující komunikace ve škole
 

Kalendář akcí

Principy nezraňující komunikace ve škole

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí. Naučí se rozeznat věcnou a vztahovou složku komunikace a jak je ovlivňovat. Budou trénovat komunikaci v běžných situacích, do kterých se dostávají.

TÉMA SEMINÁŘE

  Reflexe komunikace s rodiči.

  Představení principů fungování mozku vztahujících se ke komunikaci

  Reflexe vlastních postojů, stereotypů a návyků, které ovlivňují dosahování porozumění při komunikaci

s rodiči.

  Věcná a vztahová složka komunikace

  Trénink komunikace

Kdy

16. 10. 2015, 8:30–16:30    

Kde

LANGHANS GALERIE – CENTRUM ČLOVĚKA V TÍSNI, Vodičkova 37, Praha 1 

LEKTOR

Mgr. et Mgr. Jakub Švec: Vystudoval filosofii a pedagogiku na FF UK, absolvoval 500 hodinový sociálně-psychologický výcvik se sebezkušenostní částí. Má zkušenosti jako lektor, kouč, supervizor, facilitátor i učitel. Díky své studijní specializaci se od vysoké školy zabývá osobnostním a sociálním rozvojem (od sebeřízení, přes problematiku práce se skupinou – komunikaci, asertivitu, vyjednávání, vedení lidí, lektorské dovednosti, až po prevenci šikany). Věnuje se i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků (učí na VŠ, vede kurzy pod Národním institutem dalšího vzdělávání, Národním ústavem vzdělávání, či ve spolupráci s nadací Depositum Bonum, s občanskými sdruženími Proxima Sociale, Jules a Jim či Projekt Odyssea).

Kurz je pro účastníky zdarma.

V případě dotazů kontaktujte koordinátorku kurzů: klara.doudova@clovekvtisni.cz,tel: +420 778 494 346, nejpozději do 7. 10. 2015. 

Srpen 2018

21
Srpen

Učitelské lázně aneb Za hranice předmětů

Zveme vás na zážitkový pobyt, jehož cílem je především načerpat novou energii a inspiraci do dalšího školního roku. Dopřejte své hlavě i tělu odpočinek v Učitelských lázních!  Tématem letošních lázní jsou hranice předmětů - jak těch hmotných, které nás obklopují a každý den je používáme, tak těch vyučovacích, skrze které provádíme žáky ve škole...

27
Srpen

Svět v otázkách: globální rozvojové vzdělávání prostřednictvím filosofie pro děti 27. 08. 2018

Přemýšlíte jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte koncept Filozofie pro děti. Tato metoda umožňuje účastníkům (nejen dětem) vést společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na „velké“ otázky, naslouchat různým myšlenkám a zkoumat různé problémy a témata současného světa...

28
Srpen

Principy nezraňující komunikace ve škole 28. 08. 2018

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

31
Srpen

ADHD ve třídě, školní družině 31. 08. 2018

Cílem semináře je účastníkům objasnit: ADHD příčiny, projevy metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD Účastníci získají: znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací metody pro práci se třídou možnosti spolupráce s rodiči relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny  Kdy: 31...

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři