Kalendář akcí

Vědomá práce s předsudky - úvod do přístupu Anti-bias

Foto Varianty

Anti-bias je nový přístup k multikulturní výchově, který nad rámec objevování rozmanitosti přináší perspektivu moci ve společnosti a ukazuje, že jednotlivé části naší identity – jako kultura, jazyk, pohlaví, povolání, vzdělání, zájmy – jsou ve společnosti různě hodnoceny a zvýhodňovány. Vedle nástrojů, jak objevovat rozmanitost v sobě a ve svém okolí, se zaměřuje i na fenomén diskriminace – tedy neférového jednání a znevýhodnění osob, které je zdůvodněno tím, že někdo je „jiný“ než „normální“.  Přístup je od 80.let rozvíjen v USA, Jihoafrické republice a Německu.  

Na semináři vás seznámíme s východisky a základními principy přístupu Anti-Bias, představíme pedagogické cíle přístupu Anti-Bias, konkrétně:

  • posílení vlastní identity
  • respekt k druhým
  • kritická reflexe předsudků a diskriminace
  • aktivizace jednání proti diskriminaci

K jednotlivým cílům představíme a vyzkoušíme konkrétní aktivity. Přístup staví na práci s vlastní zkušeností.

 

Kdy:

19. a 20.4. 2016, 9:00 - 17:00

Kde:

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Cílová skupina:

pedagogičtí pracovníci základních a středních škol

Více informací najdete a přihlásit na seminář se můžete do 10.4. 2016 zde.

 

Ke stažení

Únor 2018

08
Únor

Podpůrné skupiny pro asistenty pedagoga Ústecký kraj

Jde o specifické setkání asistentů pedagoga/školních asistentů a sdílený prostor určený pro lepší porozumění důležitým procesům a mechanismům v oblasti práce asistenta pedagoga...

13
Únor

Principy nezraňující komunikace ve škole

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

26
Únor

ADHD ve třídě, školní družině

Cílem semináře je účastníkům objasnit ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou), její příčiny, projevy, metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD, metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD...

28
Únor

Konference Global Schools: Jak připravit děti na výzvy současného světa?

Vzdělávací program Varianty společně s Krajským zařízením pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informačním centrem, Nový Jičín vás zve na neformální konferenci o formálním vzdělávání Global Schools: Jak připravit děti na výzvy současného světa?  Konference se bude konat 28...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Globalizace?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři