Kalendář akcí

Heterogenita skupiny a klima třída

Foto Klára Horáčková

Cílem kurzu je nabídnout možnosti práce s heterogenním kolektivem dětí, jejich vzájemnou spolupráci a využívání potenciálu odlišností dětí pro zkvalitnění výuky. Účastníci se naučí rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní skupině a zohledňovat je při plánování a realizaci výuky.

Téma semináře

  • Heterogenita žáků a její projevy ve vzdělávacím kontextu z hlediska vzdělávacích potřeb a učebních stylů.
  • Hlavní východiska práce pedagoga s kolektivem dětí/žáků s různými výchozími podmínkami a překážkami v učení. Pedagogická sebereflexe aneb koho upřednostňuje můj vyučovací styl?
  • Možnosti využití potenciálu odlišností žáků. – Praktické zkušenosti lektorek i účastníků.
  • Nabídka modelové lekce, při které zapojíme do práce všechny žáky s ohledem na jejich možnosti a schopnosti. Následně lekci rozebereme z hlediska použitých způsobů práce a pedagogických metod.
  • Nabídka činností zaměřených na podporu pozitivního klimatu ve třídě, přístupu, který staví na tom, co funguje. Možnosti efektivního řešení toho, co nefunguje.

Kdy 

15. 4. 2016, 9:00 - 17:00

Kde

Langhans – Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Cílová skupina:

pedagogové mateřských, základních a středních škol, speciální pedagogové

Více informací najdete a přihlásit na seminář se můžete zde.

Ke stažení

Únor 2018

08
Únor

Podpůrné skupiny pro asistenty pedagoga Ústecký kraj

Jde o specifické setkání asistentů pedagoga/školních asistentů a sdílený prostor určený pro lepší porozumění důležitým procesům a mechanismům v oblasti práce asistenta pedagoga...

13
Únor

Principy nezraňující komunikace ve škole

Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

26
Únor

ADHD ve třídě, školní družině

Cílem semináře je účastníkům objasnit ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou), její příčiny, projevy, metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD, metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD...

28
Únor

Konference Global Schools: Jak připravit děti na výzvy současného světa?

Vzdělávací program Varianty společně s Krajským zařízením pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informačním centrem, Nový Jičín vás zve na neformální konferenci o formálním vzdělávání Global Schools: Jak připravit děti na výzvy současného světa?  Konference se bude konat 28...

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Etnocentrismus?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři