Kalendář akcí

Persona Dolls - informační seminář a setkání s praxí

Foto Tomáš Princ

Kdy

20.5. 2016; 9:30 – 16:00

Kde

Centrum Člověka v tísni - Langhans, Vodičkova 37, Praha 1

O metodě

Persona Doll jsou panenky s osobností a příběhem. Jedná se o metodu, která pomáhá učitelkám a učitelům mluvit s dětmi o tématech, která se špatně vysvětlují. Persona Dolls nás učí reagovat na předsudky a podporovat  tak naplňování průřezových témat a klíčových kompetencí RVP. Panenky fungují jako prostředníci mezi učitelkami a dětmi i mezi dětmi navzájem, pomáhají dětem mluvit o sobě a bránit se, když se jim někdo posmívá – např.: kvůli odlišnosti, ekonomické  nerovnosti nebo odlišném mateřském jazyku.

Na semináři se konkrétně seznámíte s cíli metody, jak lze metodu začlenit do práce s dětmi a do fungování běžného dne školky. Součástí programu bude i aktivity pro práci s předsudky. Představíme vám také příklady dobré praxe z konkrétních MŠ. Jaká témata pomůže metoda při práci s dětmi rozvíjet, jak na metodu reagují rodiče.
Seminář je určen pro všechny zájemce o práci s metodou Persona Dolls – rodiče, pedagogy i odbornou veřejnost a je zdarma.

Dozvíte se informace o 9denním akreditovaném kurzu pro osvojení práce s metodou Persona Dolls, který proběhne:  6. - 8.10.,  3. - 5.11. a 1. - 3.12 2016 (více informací zde).

Program se skládá z akreditovaného semináře (4h) – Persona Dolls a podpora individuálního rozvoje dětí v MŠ a setkání s praxí. Navíc proběhne přestavení praxe ze dvou školek v Jihlavě a Újezdě nad Lesy.

Hlaste se do 10.5. zde.

Červen 2018

05
Červen

Principy nezraňující komunikace ve škole

Kurz je akreditován MŠMT Cílem kurzu je pochopení principů partnerské komunikace mezi školou a rodiči žáků, učiteli a žáky a pedagogy navzájem. Účastníci poznají vybrané principy fungování mozku vztahující se ke komunikaci a vzájemnému ovlivňování lidí...

18
Červen

ADHD ve třídě, školní družině

  Cílem semináře je účastníkům objasnit: ADHD příčiny, projevy metody práce s jinakostí v prostředí ZŠ, ŠD metody a formy práce se třídou, individuální práce s dítětem s ADHD, komunikace s rodiči, ADD, spolupráce s odbornými pracovišti, možnosti psychohygieny pro pedagogy žáků s ADHD Účastníci získají: znalost projevů a příčin ADHD, orientaci v současných klasifikačních přístupech z pohledu ADHD metody pro individuální práci s  ADHD, příklady řešení konfliktních situací metody pro práci se třídou možnosti spolupráce s rodiči relaxační metody a orientaci v dostupných nástrojích psychohygieny    Kdy: 18...

21
Červen

Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ - Karlovy Vary

Dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských škol zaměřený na podporu rozvoje znalostí ČEŠTINY (+ prvních jazyků) u dětí z jazykově odlišného prostředí. Cílem kurzu je seznámit účastníky s možnostmi, které mohou pomoci dětem z jazykově odlišného prostředí v mateřské škole...

22
Červen

Jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ - Liberec

Dvoudenní seminář pro pedagogy mateřských škol zaměřený na podporu rozvoje znalostí ČEŠTINY (+ prvních jazyků) u dětí z jazykově odlišného prostředí. Cílem semináře je získat informace o procesu osvojování druhého jazyka a o přístupu k češtině jako druhému jazyku...

Chci dostávat novinky

Přihlášením k odběru uděluji svůj souhlas společnosti Člověk v tísni, o.p.s., aby zpracovávala mé osobní údaje (e-mailovou adresu). Celé znění souhlasu najdete zde.
Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Kultura chudoby?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři