Kurzy

Jak víme, že to funguje? Aneb jak zjišťovat postoje žáků ve výuce (3. 11. 2018)

Kurz je akreditován MŠMT

Chcete vědět, co si myslí vaši žáci například o chudobě, postavení žen a mužů ve společnosti, migraci nebo ničení životního prostředí? Pátráte po příčinách názorů žáků a hledáte způsob, jak s nimi systematicky pracovat?

Cílem semináře je představit inovativní metodiku zaměřenou na zjišťování postojů žáků k aktuálním a globálním tématům. Během semináře si vyzkoušíte práci s hodnotícími aktivitami, které podporují diskuzi mezi žáky a umožní zmapovat jejich postoje. Zjistíte, jak odhalit nejen postoj žáka, ale i hlubší důvody, proč jej zastává a dále s tímto zjištěním pracovat ve výuce. 

KDY?

sobota 3. listopadu 2018, 10.00–17.00

KDE?

Langhans – Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

PRO KOHO?

pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ

LEKTORKA:

Mgr. Kateřina Sobotková

Vystudovala obor učitelství: český jazyk a literatura – pedagogika na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Od roku 1998 vyučovala češtinu, výchovu k občanství a společenské vědy na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze. Působila jako lektorka kurzů češtiny pro cizince a je akreditovanou lektorkou programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Od roku 2011 pracuje ve vzdělávacím programu Varianty společnosti Člověk v tísni, kde začínala jako metodička v projektu Jak efektivně vyučovat průřezová
témata a současně rozvíjet čtenářství. V současné době koordinuje projekt Světová škola a působí jako pedagogická konzultantka v projektu Pomáháme školám k úspěchu (The Kellner Family Foundation). Má dvě dospělé děti.

Příklad aktivity: Někdo si vybírá rajče, které koupí podle barvy, jiný podle ceny, další se zajímá, kde vyrostlo nebo rozlišuje jednotlivé druhy. Se žáky můžeme ve výuce otevřít téma pěstování rajčat – velkoskleníky v Holandsku versus skleník u babičky. Podívat se, kolik kilometrů může rajče nacestovat, než se dostane na náš stůl. Nebo se zamyslet nad tím, jak se liší náš jídelníček v zimě a v létě.

 

Přihlásit se můžete do 26. října 2018 prostřednictví online formuláře níže.

Pro více informací nás prosím kontaktujte na emailu katerina.sequensova@clovekvtisni.cz.

Seminář je realizován za podpory České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce. 

Přihláška na kurz

Povinné.
Povinné.
Povinné.
Povinné.
Datum narození (Zapotřebí pro vystavení certifikátu o absolvování kurzu)
Povinné.
Povinné.
Povinné.
Vaše adresa Povinné. Povinné. Povinné.
Adresa školy/pracoviště Povinné. Povinné. Povinné. Povinné.

Informace o zpracování osobních údajů.

Mám zájem o zasílání nabídek dalších seminářů a informování o vzdělávacích aktivitách programu Varianty a uděluji souhlas se zpracováním kontaktních údajů a údajů o mé pracovní pozici a předmětech, které vyučuji, za tímto účelem. Další informace.


Aktuální otevřené kurzy
Kurzy na objednávku
Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři