Novinky

STORYSLAM - Světový den vyprávění 2017

Storytelling

Srdečně vás zveme na Světový den vyprávění 2017 - festival STORYSLAM.
 
Letos na téma PROMĚNY.
 

Kdy a kde

20. března, 9:30 - 21:30, Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Co vás čeká

  • workshopy pro pedagogy, ale i pro všechny ostatní, kteří mají chuť v sobě objevit vypravěče
  •  přehlídka spousty příběhů, které jsou tradiční, netradiční, veselé, smutné, dojemné i snové a hlavně poutavé a zábavné

Pět

  • 5 - 5 minut má každý vypravěč na to, aby sdělil svůj příběh na téma "proměny" ve večerní přehlídce STORYSLAM, která dala jméno celému festivalu.

Čtyři

  • 4 - Vyberte si ze čtyř workshopů na čtvrtém ročníku mezinárodního svátku vypravěčství.

Tři

  • 3 - Přijďte na všechny tři části programu - workshopy, vypravěčské představení i STORYSLAM.

Dva

  • 2 - Celým dnem vás budou provádět dva moderátoři a nejlepší je při...jít alespoň ve dvou.

Jedna

  • 1 - jedno téma, jeden společný den, jeden zážitek.
 

Světový den vyprávění

Festival STORYSLAM – Světový den vyprávění oslavuje vypravěčství a řadí Prahu do mezinárodní sítě měst, která se k oslavě Světového dne storytellingu (World Storytelling Day) připojují. 20. března se vypráví příběhy v mnoha jazycích a na stovkách míst zároveň. Díky propojení jednotlivých událostí tvoří tato populární akce jeden společný mezinárodní projekt, který spojuje místa a lidi po celém světě.
 
Tradice Světového dne vyprávění funguje od roku 2001, v České republice se bude tento den slavit popáté. Tématem letošního ročníku jsou Proměny. A proč se vlastně po světě slaví svátek příběhů? Protože vyprávět si je tak přirozené: v příbězích přemýšlíme a pamatujeme si. Lidé si předávali příběhy od pradávna a vždycky tomu tak i bude.
 

Program festivalu

Program festivalu tvoří workshopy, storytellingová vystoupení a příběhová antisoutěž STORYSLAM. Už tradičně uvedeme seminář Úvod do storytellingu, budeme se ale také nořit do tématu vyprávění ve vzdělávání. Jako každý rok bude hostem a lektorem festivalu i vypravěč Martin Hak.
 
Ve večerních hodinách se bude konat již ozkoušená a úspěšná antisoutěž ve vyprávění s názvem STORYSLAM na téma Proměny. Každý zájemce bude mít prostor 5 minut na to, aby předal publiku svůj příběh, a v závěru večera získá zaslouženou odměnu a ocenění za svou odvahu a vypravěčský um. 
 
Leták ke stažení zde.
 
Přijďte s námi vyprávět a vytvářet nové příběhy!

 

Lektoři workshopů

Martin Hak je vypravěčem příběhů. Těch svých, těch, které se staly jiným, i těch, které se nikdy nestaly. Jeho dětským přáním bylo stát se archeologem a sám říká, že se mu to celkem splnilo. V Martinově představě archeolog občas pečlivě vyhloubí díru do minulosti, sedne si do ní a hledí na zbytky, které přetrvaly. Skládá úlomky, představuje si možnosti, hledá souvislosti. Je-li archeolog také vypravěčem, dovede způsobit, aby obrazy ze světa jeho představ prošly do světů dalších. A to není čarování, ale řemeslo. Martin se živí živým vyprávěním. Vede kurzy, dílny i osobní tréninky zaměřené na vyprávění nebo obecněji na práci s příběhem. Pracuje s rodiči, učiteli, knihovníky, s lidmi, co vedou lidi, s divadelníky, psychology, básníky, lektory či faráři. Věří, že příběh a jeho živé vyprávění je tím nejúžasnějším dorozumívacím prostředkem a že vypravěčské řemeslo je tu pro ty, které dorozumívání zajímá víc než komunikace.

 

Barbora Schneiderová je lektorka storytellingu a ředitelka Storytelling CZ. Zabývá se především metodou storytellingu podle norské a britské školy, ale sleduje také vývoj vyprávění ve světě. Studovala tuto disciplínu na Oslo University College a pracovala jako stážistka ve Skotském storytellingovém centru v Edinburghu. Ke storytellingu se dostala naprostou náhodou, ale při jejím prvním vyprávění pohádky O princezně Koloběžce mu propadla natolik, že ho chce objevovat a poznávat už napořád.

 

Markéta Holá je vypravěčka a lektorka storytellingu. Vystudovala Teorii a dějiny divadla a Logopedii. Dlouho pracovala s dětmi na základní a později základní umělecké škole. V té době se se storytellingem seznámila a začala s příběhem pracovat ve své praxi. A ejhle, ono to fungovalo. Zjistila, jak mocný nástroj může příběh být a začala sama vyprávět. V současné době se věnuje storytellingu plně, vypráví ve školách, knihovnách a všude, kde je příběhu chtivé publikum a vede workshopy pro pedagogy i širokou veřejnost.     

Ke stažení
Další novinky
 
Novější
Starší
 

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Rasa?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři