Novinky

Díky metodice Variant mezi nejinspirativnější projekty žákovských parlamentů

Na půdě Senátu České republiky se 13. listopadu sešli zástupci 8 žákovských parlamentů z celé republiky, aby veřejnosti představili své nejúspěšnější projekty. Letošnímu 8. ročníku akce „Co dělají školy pro demokracii?“ předcházelo on-line hlasování veřejnosti, do kterého se zapojilo přes 6200 hlasujících. Mezi nejinspirativnější projekty roku 2018 se zařadily i projekty ze ZŠ Jílové u Prahy a ZŠ Chrast. Ty při tvorbě projektu postupovaly podle metodiky Aktivního občanství, kterou jim poskytl program Varianty společnosti Člověk v tísni.

Obě školy byly v minulém roce zapojeny do projektu CIVIS,  zaměřuje svoji pozornost na rozvoj občanských a sociálních kompetencí, které směřují k sociálně a environmentálně odpovědnému chování žáků. "Díky metodice aktivního občanství, píli pedagogů a nadšením žáků se obě školy dostaly až do užšího výběru,  říká koordinátorka globálního rozvojového vzdělávání Kristýna Svatá z programu Varianty.

Z přihlášených projektů vybrali zástupci organizace Škola pro demokracii 10 škol podle předem vybraných kritérií: originalita projektu, samostatnost žáků a dopad na okolí.  Žáci natočili o svém projektu krátké video. Všechna soutěžní videa bojovala o postup do Senátu ve veřejném on-line hlasování. Prvních 8 pak dostalo šanci prezentovat svůj projekt před porotou. Všichni přítomní hosté svým hlasem poté vybrali nejinspirativnější projekt roku 2018.

Projekt ZŠ Jílové u Prahy Retrospartakiáda: Celoroční projekt zaměřený na zlepšení komunitního života ve městě vyhrál v diváckém hlasování. Ekonom Tomáš Sedláček, který zasedl společně s místopředsedkyní Senátu PČR Miluší Horskou, zpěvákem Adamem Mišíkem a studentkou a aktivistkou Eman Ghalebovou, ocenil žáky pozitivní zpětnou vazbou: „Já si myslím, že to je hrozně bezvadný nápad. My máme takové pravidlo, které se ukázalo funkční, má to divné jméno, říká se tomu subsidiarita, to je to, že se věci mají řešit na nejnižší možné úrovni. Je hrozně hezké, že jste začali s něčím, čemu se říká občanská společnost. Na mnoho věcí vůbec není třeba čekat na politiky a plno věcí si můžeme udělat sami. Velkou ostudou Prahy je, že třeba baráky, který mají vnitroblok mezi sebou, činžáky, kam se vejde celá vesnice, tam je třeba dvě stě rodin, tak není schopná se zorganizovat tak, jak jste byli schopní se zorganizovat vy. Zbourat ty mini plůtky, které tam nedělají nic jiného, než že zarůstají plevelem a místo toho si tam postavit třeba nějaké hřiště, saunu, grilování, kde by ta celá vesnice, která bydlí v tom vnitrobloku si mohla užívat. Já si myslím, že budete výborní sousedi, vedle kterých bude moc krásné v dospělosti bydlet.“ 

Na videa žákovských projektů se můžete podívat zde.

Další novinky
 
Novější
Starší
 
Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři