Projekty

Akce pro Afriku

Cílem mezinárodního projektu Akce pro Afriku realizovaného v období leden 2008 - květen 2009 bylo přispět ke zvýšení informovanosti veřejnosti o rozvojových problémech Afriky, a to na příkladu dvou vybraných zemí - Etiopie a Ugandy.  

Do projektu se zapojili především studenti vysokých škol, kteří se nejdříve sami seznámili s rozvojovou problematikou a aktuálními problémy v Etiopii a Ugandě a následně byli vyškoleni v tom, jak zorganizovat informační akce pro veřejnost a prezentovat skrze ně svá stanoviska a názory k rozvojové problematice. Studenti se zaměřili především na témata jako udržitelný rozvoj, citlivost rozvojových zemí na klimatické změny, problematika vzdělávání, HIV/AIDS aj.

Účastníci projektu se zároveň podíleli na realizaci informační kampaně zacílené na odbornou i širokou veřejnost, jež byla součástí veřejné sbírky Postavme školu v Africe (říjen 2008).

Mezinárodní projekt Akce pro Afriku probíhal ve čtyřech zapojených zemích (Francie, Německo, Nizozemí a Česko), přičemž v druhé fázi projektu si studenti vyměnili nabité informace a zkušenosti a vytvořili jednotný dokument, který byl v roce 2009 prezentován zástupcům Evropské komise (viz výstupy projektu níže).

Kromě studentů VŠ se na vybraných aktivitách projektu podílela i ZŠ, která se zapojila do informačních akcí pro veřejnost a vytvořila partnerství s etiopskou školou.  

Projekt byl realizován pod vedením francouzské rozvojové agentury ACTED, za Českou republiku se jeho realizátorem stala společnost Člověk v tísni.

Výstupy projektu:

  • V rámci projektu vznikl krátký dokument Škola hrou upozorňující na některé problémy, kterým tato země v současné době čelí. V Ugandě byl natočen dokument s názvem Land of Thorns (Trnitá země), který přiblížuje současné problémy Afriky a systémové způsoby, jak je řešit.
  • Na jaře 2008 se uskutečnil jednodenní workshop pro studenty vysokých škol vedený zahraničním lektorem. Ten seznámil studenty s projektem a zaškolil je v tom, jak připravit akci pro veřejnost. Účastníci workshopu také společně shlédli dokument o situaci v regionu Karamoja v Ugandě.
  • Na podzim 2008 byl pro zapojené studenty uspořádán seminář, kde se blíže seznámili s problémy Etiopie a dalších rozvojových zemí. V rámci workshopu pak studenti navrhli vlastní aktivity, skrze něž následně oslovovali veřejnost.
  • Na podzim roku 2008 bylo uspořádáno Symposium, na které byli pozváni odborníci přes rozvojovou problematiku. Na setkání byla diskutována problematika rozvojového světa a role, kterou v ní hraje západní svět. Součástí symposia byla také výstava informačních panelů, které přibližují konkrétní problémy dnešní Etiopie.
  • Na přelomu zimy a jara 2009 se vybraní účastníci projektu ve spolupráci se zahraničními studenty zapojili do přípravy tzv. Advocacy dokumentu (viz příloha níže). Každá země měla za úkol zpracovat konkrétní téma, které si zvolila jako stěžejní pro celý projekt. Pro účastníky z České republiky se tímto tématem staly „Komparativní zkušenosti z Etiopie ve srovnání se situací v Karamoje“. Zástupci z každé země se pak zůčastnili cesty do Bruselu, kde společně prezentovali vytvořený materiál zástupcům Evropské Komise.

Projekt byl hrazen z prostředků Evropské komise.

Další projekty

Globální rozvojové vzdělávání

Světová škola

Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění...

Globální rozvojové vzdělávání

Komiksová soutěž Bohouš a Dáša mění svět - Soutěž nebo spolupráce?

Už více než 10 let mění Bohouš a Dáša svět. Je na čase zjistit více o jejich super schopnostech. Odhalte spolu s námi tajemství jejich úspěchu – sílu spolupráce! Tématem...

Interkulturní vzdělávání

Persona Dolls – panenky s osobností

 „Práce s panenkou v dětech podporuje sounáležitost, účast, schopnost vyslechnout, zhodnotit a eventuálně navrhnout řešení či nalézt postoj k danému tématu. Podněcuje...

Inkluzivní vzdělávání

Inkluze do škol

Popis projektu: Projekt se zaměřuje na zvýšení proinkluzivnosti všech základních škol ve městě Děčín. A to prostřednictvím vzniku školních poradenských pracovišť na každé škole,...

Globální rozvojové vzdělávání

CIVIS: zaostřeno na občanské a sociální kompetence

Projekt CIVIS zaměřuje svoji pozornost na rozvoj občanských a sociálních kompetencí, které směřují k sociálně a environmentálně odpovědnému chování žáků. Prostřednictvím společenství...

Inkluzivní vzdělávání

Rovnost a rozdílnost – Komplexní podpora pedagogů při zapojování principů multikulturní výchovy a inkluze do života školy

Nabízíme možnost využití kurzů jako například Filozofie pro děti, Měření postojů, Práce s heterogenní skupinou - čeština jako druhý jazyk, Persona Dolls a dalších, pro podporu celého...

Inkluzivní vzdělávání

Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků

Cíl projektu Cílem projektu je zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze. Projekt zlepšuje vzdělávací praxi formou zvyšování kompetencí škol a školských institucí v oblasti inkluzivního...

Interkulturní vzdělávání

Otázkami k rozvíjení demokratických hodnot

Projekt nabízí pedagogickým pracovníkům základních a středních škol podporu v zavádění principů multikulturní výchovy do života školy a posílení kompetencí při prevenci rizikového...

Globální rozvojové vzdělávání

Školy k světu

Můžou se globální a rozvojová témata stát běžnou součástí vyučovaných předmětů na českých školách? Mohla by se škola stát místem, kde jsou žáci a studenti konfrontováni s aktuálními...

Inkluzivní vzdělávání

K.O.Z.A. - Kooperace, Otevřenost, Zájem, Adaptace

Jaký problém projekt řeší? Jedním ze současných rizik, kterému v ČR čelíme, je zvyšování nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. Děti, které v České republice vyrůstají v sociálním...

Migrace

Média, migrace a trh práce – informování veřejnosti o integraci cizinců

Cílem projektu je zvýšit informovanost české veřejnosti o migraci a otázkách spojených s integrací migrantů ze třetích zemí, kteří do ČR přicházejí, a omezit jejich stereotypní a...

Globální rozvojové vzdělávání

GLOBAL SCHOOLS: svět ve výuce

Global Schools je tříletý mezinárodní projekt, který v České republice realizuje program Varianty společnosti Člověk v tísni ve spolupráci s Krajským zařízením pro další vzdělávání...

Inkluzivní vzdělávání

Lepší škola pro všechny

Díky veřejné sbírce  Člověka v tísni „LEPŠÍ ŠKOLA PRO VŠECHNY“ navazujeme na projekt Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR Pro velký zájem škol...

Globální rozvojové vzdělávání

Filozofie pro děti

Přemýšlíte, jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte filozofii pro děti. Filozofie pro děti (Philosophy for Children, zkráceně P4C) je pedagogická metoda, která...

Migrace

National Integration Evaluation Mechanism (NIEM)

Do šestiletého mezinárodního výzkumného projektu NIEM, který je realizovaný v letech 2016-2021, je zapojeno celkem 15 evropských zemí a jeho lídrem je The Institute of Public Affairs z Polska....

Inkluzivní vzdělávání

Podporujeme asistenty pedagoga

Jeden milion sto čtyřicet tisíc korun! Přesně tolik vybrali fanoušci ke čtyřicetinám Leoše Mareše, který se rozhodl podpořit vzdělávání dětí s handikepem. Oblíbený moderátor vyzval...

Migrace

V4NIEM: Mechanismus hodnocení státních integračních politik zemí Visegrádu

V4NIEM projekt (Visegrad Countries National Integration Evaluation Mechanism), který je součástí širšího evropského projektu NIEM, se zaměřuje na dlouhodobé vyhodnocování efektivity státních...

Inkluzivní vzdělávání

KHETAUN (Společně): Klíčové kroky pro zapojení romských sociálně znevýhodněných dětí do kvalitních předškolních programů

Projekt navazuje na výstupy analýz, studií a výzkumů, které dokazují zásadní význam předškolní výchovy pro úspěšnost v dalším vzdělávání. Zapojení dětí sociálně znevýhodněných...
Ukončené projekty

Interkulturní vzdělávání

Dialogem k respektu – Persona Dolls

Inkluzivní vzdělávání

Pojďte do školky!

Interkulturní vzdělávání

ENTENTÝKY

Globální rozvojové vzdělávání

Za změnou je učitel!

Globální rozvojové vzdělávání

Učíme světově

Globální rozvojové vzdělávání

Active Citizens

Interkulturní vzdělávání

Rozmanitost v MKV

Interkulturní vzdělávání

Respekt nebolí

Interkulturní vzdělávání

MKV jinak

Inkluzivní vzdělávání

Kvalitativní analýza testu SON-R

Globální rozvojové vzdělávání

Náš společný svět

Interkulturní vzdělávání

Jak na to ...

Interkulturní vzdělávání

Te na del o del!

Inkluzivní vzdělávání

Pojďte do školy

Globální rozvojové vzdělávání

Světová škola 2

Globální rozvojové vzdělávání

Náš společný svět (2009)

Inkluzivní vzdělávání

Na cestě …

Globální rozvojové vzdělávání

Akce pro Afriku

Inkluzivní vzdělávání

POLIS

Interkulturní vzdělávání

PeaceXchange

Globální rozvojové vzdělávání

Světová škola 2006

Interkulturní vzdělávání

Dovedu to pochopit?

Globální rozvojové vzdělávání

Rozvojový svět v českých školách

Interkulturní vzdělávání

Free2choose - Meze svobody

Interkulturní vzdělávání

Praktická podpora základních škol (OPRLZ)

Interkulturní vzdělávání

Semináře pro příslušníky Policie ČR

Globální rozvojové vzdělávání

Euromodel

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Romové?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři