Foto Tomáš Princ
„Práce s panenkou v dětech podporuje sounáležitost, účast, schopnost vyslechnout, zhodnotit a eventuálně navrhnout řešení či nalézt postoj k danému tématu. Podněcuje také schopnost přemýšlet nejen o sobě, ale i o druhých. Už jen fakt, že se sejdou děti ze čtyř tříd mateřské školy, těší se na sebe i Lindu, stojí zato.“ Hana Nečasová, MŠ Kárníkova v Brně
Panenky s osobností nebo-li Persona Dolls jsou výukovou metodou, která pomáhá učitelkám a učitelům mluvit s dětmi o tématech, která se špatně vysvětlují. Učí, jak reagovat na předsudky a jak podporovat naplňování průřezových témat a klíčových kompetencí RVP.
Panenky přicházejí do kolektivu dětí a sdílejí s nimi svůj životní příběh a vybízejí děti, aby s nimi sdílely ten svůj. Panenky fungují jako prostředníci mezi učitelkami a dětmi i mezi dětmi navzájem, pomáhají dětem mluvit o sobě a bránit se, když se jim někdo posmívá kvůli odlišnosti, chudobě nebo jinému jazyku.
Práce s panenkou učí i dospělé a pedagogy. Učí pedagogy neříkat „on to tak nemyslel“, nebo „to nic není“ v situacích, kdy se děti navzájem zraňují předsudky. Učí pedagogy, jak s dětmi mluvit o věcech, které se těžko vysvětlují.
Pro děti od 3 – 9 let, ve školkách, školách i zařízeních mimoškolního vzdělávání mládeže.
Pro zájemce o práci s metodou Persona Dolls připravujeme 9ti-denní vzdělávací kurz (72 hodin) - aktuálně nabízíme místa v kurzu od ledna do května 2019 (více informací a možnost přihlášení zde). V rámci jednotlivých setkání se seznámíte s metodou Persona Dolls a přístupem vědomé práce s předsudky. Vytvoříte si svoji panenku Persona Doll podle potřeb skupiny dětí, se kterou pracujete. Absolvujete povinnou praxi a získáte zpětnou vazbu. V rámci kurzu se střídají praktické, teoretické a sebezkušenostní aktivity, které se věnují představám normality a reflexi toho, jak s dětmi mluvíme.
Nabízíme 9-denní kurz (72 hodin), který se skládá ze tří třídenních seminářů (zpravidla od čtvrtka do soboty v průběhu tří měsíců). Cena kurzu je 16.000 Kč na osobu (včetně DPH). Cena je včetně panenky.
V roce 2019 proběhne otevřený kurz v termínech 17. – 19.1.2019, 28.2. – 2.3.2019, 16. – 18.5.2019. Hlásit se můžete zde.
V případě zájmu kontaktujte koordinátorku Alenu Felcmanovou: alena.felcmanova@clovekvtisni.cz, +420 778 402 764; +420 222 350 830.
Finance na kurz se můžete pokusit získat ze Šablon - VÝZVY Č. 02_18_063 A 02_18_064 ŠABLONY II. (2.I/9, 2.I/6, 2.II/6, 2.II/12).
V případně potřeby zašleme podrobnější popis kurzu, návaznost na RVP i informace o kompetencích, které během kurzu učitelé rozvíjí.
V rámci projektu Persona Dolls - metoda podporující rovný přístup ve vzdělávání vznikla publikace Persona Dolls - panenky s osobností. Jak rozvíjet prosociální postoje dětí.
Prohlédnout si ji můžete zde.
Metoda Persona Dolls byla v ČR představena v roce 2012. V rámci projektu Persona Dolls – metoda podporující rovný přístup ve vzdělávání vzniká mentorský program a regionální sítě pedagogů pracujících s Persona Dolls, v roce 2015 byli proškoleni první certifikovaní lektoři v ČR.
Alena Felcmanová
+420 778 402 764; +420 222 350 830
alena.felcmanova@clovekvtisni.cz
www.varianty.cz
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Migrace
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Migrace
Inkluzivní vzdělávání
Migrace
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Migrace
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2
IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467
Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061
Naše další weby
Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.
Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.
Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.
Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR
Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.
Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.
Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.