Projekty

Inkluze do škol

Ilustrační foto Klára Horáčková

Popis projektu:

Projekt se zaměřuje na zvýšení proinkluzivnosti všech základních škol ve městě Děčín. A to prostřednictvím vzniku školních poradenských pracovišť na každé škole, personálním posílením škol, DVPP, metodickým vedením ředitelů škol i pedagogických sborů, sdílením dobré praxe mezi školami a zavedením trvalé spolupráce škol a Magistrátu města Děčín. V návaznosti na akci KLIMA je cílem projektu snižovat nerovnosti ve vzdělávání a školní neúspěšnost dětí prostřednictvím systematického vedení škol a pedagogů.

Aktivity:

1. Podpora školních pracovišť - vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze. Vznik školského poradenského pracoviště na každé škole, které bude tvořeno inkluzivním týmem skládajícího se z koordinátora inkluze, školního psychologa, výchovného poradce a metodika prevence. Inkluzivní týmy budou formou mentoringu vedeny metodikem expertem a odborným garantem, kteří jsou hlavními představiteli inkluzivního vzdělávání v Děčíně.

2. Podpora prostřednictvím školních asistentů - navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Celkem se jedná o 22 školních asistentů pro 11 škol. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte.

3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků - školení pedagogických pracovníků. Proběhnou školení celých pedagogických sborů na všech školách, budou podrobně proškoleny inkluzivní týmy i vedoucí pedagogičtí pracovníci. Tato školení bude všechny provádět partner projektu organizace Člověk v tísni (ČvT), jejíž zkušenosti s cílovou skupinou, s žáky ohroženými školním neúspěchem, jsou nenahraditelné.

4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy - tuto podporu zajistí nově vzniklá školská poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy, metodik expert a odborný garant projektu.

5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení - v rámci této aktivity budou probíhat pravidelná setkávání vedoucích a pedagogických pracovníků a vzniknou nové platformy za účelem sdílení zkušeností a předávání si dobré praxe. Koncepční provázání nových platforem zajistí metodik expert a odborný garant projektu.

 

Cíl projektu:

Cílem projektu je navýšit počet proinkluzivních škol běžného vzdělávacího proudu napříč celým městem, nastavit komunikaci mezi školami a městem, zřídit školská poradenská pracoviště a pokusit se změnit negativní názor pedagogických pracovníků a veřejnosti na inkluzivní vzdělávání prostřednictvím vyškolených pedagogických pracovníků a mentoringu.

Projekt je zaměřen i na podporu škol a inkluzivního prostředí v státem nastaveném prostředí, aby školy dokázaly uplatňovat inkluzivní metody ve vzdělávání i bez následné finanční pomoci ze strukturálních fondů.

Proškolení pedagogických pracovníků a nastavení inkluzivního prostředí na školách má snížit počet žáků s nedokončeným základním vzděláním a dát tak všem dětem, ať jsou jakkoli znevýhodněny, možnost se dál vzdělávat.

Úkolem vzdělávání na školách v Děčíně je poskytovat rovné příležitosti dětem z jak sociokulturně a ekonomicky znevýhodněného prostředí, tak všem dětem, které vykazují potřebu podpůrných opatření a mohly by tak být ohroženy školním neúspěchem. Nastavené platformy umožňující vzájemnou komunikaci škol a magistrátu města mají za úkol šířit sdílení dobré praxe v rámci inkluzivního vzdělávání tak, aby pro každou školu se stal inkluzivní přístup k dítěti součástí výchovně-vzdělávacího procesu.

Zřízení školských poradenských pracovišť přinese usnadnění diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb u dětí a žáků a zlepšení komunikace a práce s dětmi a jejich rodinami ze sociokulturně a ekonomicky znevýhodněného prostředí tak, aby školy poskytly kvalitní vzdělání všem svým žákům s ohledem na jejich individuální schopnosti a možnosti.

Dalším cílem projektu je naučit všechny školy orientovat se v problematice inkluze a v možnostech podpůrných opatření.

 

Časové období

1. 9. 2016 – 30. 6. 2019

 

Zapojené školy

11 základních škol z Děčína  

 

Další informace

Projekt je financován v rámci Operačního programu výzkum, vývoj a vzdělávání ze strukturálních fondů EU.
Prioritní osa 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Investiční priorita 3: Socio-ekonomická integrace marginalizovaných skupin jako jsou Romové
Specifický cíl 1: Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání
Číslo výzvy: 02_15_007

 

Webové stránky projektu

Kompletní informace o projektu, přehled aktivit a novinek naleznete na webových stránkách projektu: www.inkluzedecin.cz 

Nositelem projektu je statutární město Děčín – Magistrát města Děčín

Partnerem projektu je vzdělávací program Varianty organizace Člověk v tísni

Partneři a donoři
Další projekty

Globální rozvojové vzdělávání

Světová škola

Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění...

Globální rozvojové vzdělávání

Komiksová soutěž Bohouš a Dáša mění svět - Soutěž nebo spolupráce?

Už více než 10 let mění Bohouš a Dáša svět. Je na čase zjistit více o jejich super schopnostech. Odhalte spolu s námi tajemství jejich úspěchu – sílu spolupráce! Tématem...

Interkulturní vzdělávání

Persona Dolls – panenky s osobností

 „Práce s panenkou v dětech podporuje sounáležitost, účast, schopnost vyslechnout, zhodnotit a eventuálně navrhnout řešení či nalézt postoj k danému tématu. Podněcuje...

Inkluzivní vzdělávání

Inkluze do škol

Popis projektu: Projekt se zaměřuje na zvýšení proinkluzivnosti všech základních škol ve městě Děčín. A to prostřednictvím vzniku školních poradenských pracovišť na každé škole,...

Globální rozvojové vzdělávání

CIVIS: zaostřeno na občanské a sociální kompetence

Projekt CIVIS zaměřuje svoji pozornost na rozvoj občanských a sociálních kompetencí, které směřují k sociálně a environmentálně odpovědnému chování žáků. Prostřednictvím společenství...

Inkluzivní vzdělávání

Rovnost a rozdílnost – Komplexní podpora pedagogů při zapojování principů multikulturní výchovy a inkluze do života školy

Nabízíme možnost využití kurzů jako například Filozofie pro děti, Měření postojů, Práce s heterogenní skupinou - čeština jako druhý jazyk, Persona Dolls a dalších, pro podporu celého...

Inkluzivní vzdělávání

Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků

Cíl projektu Cílem projektu je zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze. Projekt zlepšuje vzdělávací praxi formou zvyšování kompetencí škol a školských institucí v oblasti inkluzivního...

Interkulturní vzdělávání

Otázkami k rozvíjení demokratických hodnot

Projekt nabízí pedagogickým pracovníkům základních a středních škol podporu v zavádění principů multikulturní výchovy do života školy a posílení kompetencí při prevenci rizikového...

Globální rozvojové vzdělávání

Školy k světu

Můžou se globální a rozvojová témata stát běžnou součástí vyučovaných předmětů na českých školách? Mohla by se škola stát místem, kde jsou žáci a studenti konfrontováni s aktuálními...

Inkluzivní vzdělávání

K.O.Z.A. - Kooperace, Otevřenost, Zájem, Adaptace

Jaký problém projekt řeší? Jedním ze současných rizik, kterému v ČR čelíme, je zvyšování nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. Děti, které v České republice vyrůstají v sociálním...

Migrace

Média, migrace a trh práce – informování veřejnosti o integraci cizinců

Cílem projektu je zvýšit informovanost české veřejnosti o migraci a otázkách spojených s integrací migrantů ze třetích zemí, kteří do ČR přicházejí, a omezit jejich stereotypní a...

Globální rozvojové vzdělávání

GLOBAL SCHOOLS: svět ve výuce

Global Schools je tříletý mezinárodní projekt, který v České republice realizuje program Varianty společnosti Člověk v tísni ve spolupráci s Krajským zařízením pro další vzdělávání...

Inkluzivní vzdělávání

Lepší škola pro všechny

Díky veřejné sbírce  Člověka v tísni „LEPŠÍ ŠKOLA PRO VŠECHNY“ navazujeme na projekt Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR Pro velký zájem škol...

Globální rozvojové vzdělávání

Filozofie pro děti

Přemýšlíte, jak učit poutavě o složitých tématech dnešního světa? Vyzkoušejte filozofii pro děti. Filozofie pro děti (Philosophy for Children, zkráceně P4C) je pedagogická metoda, která...

Migrace

National Integration Evaluation Mechanism (NIEM)

Do šestiletého mezinárodního výzkumného projektu NIEM, který je realizovaný v letech 2016-2021, je zapojeno celkem 15 evropských zemí a jeho lídrem je The Institute of Public Affairs z Polska....

Inkluzivní vzdělávání

Podporujeme asistenty pedagoga

Jeden milion sto čtyřicet tisíc korun! Přesně tolik vybrali fanoušci ke čtyřicetinám Leoše Mareše, který se rozhodl podpořit vzdělávání dětí s handikepem. Oblíbený moderátor vyzval...

Migrace

V4NIEM: Mechanismus hodnocení státních integračních politik zemí Visegrádu

V4NIEM projekt (Visegrad Countries National Integration Evaluation Mechanism), který je součástí širšího evropského projektu NIEM, se zaměřuje na dlouhodobé vyhodnocování efektivity státních...

Inkluzivní vzdělávání

KHETAUN (Společně): Klíčové kroky pro zapojení romských sociálně znevýhodněných dětí do kvalitních předškolních programů

Projekt navazuje na výstupy analýz, studií a výzkumů, které dokazují zásadní význam předškolní výchovy pro úspěšnost v dalším vzdělávání. Zapojení dětí sociálně znevýhodněných...
Ukončené projekty

Interkulturní vzdělávání

Dialogem k respektu – Persona Dolls

Inkluzivní vzdělávání

Pojďte do školky!

Interkulturní vzdělávání

ENTENTÝKY

Globální rozvojové vzdělávání

Za změnou je učitel!

Globální rozvojové vzdělávání

Učíme světově

Globální rozvojové vzdělávání

Active Citizens

Interkulturní vzdělávání

Rozmanitost v MKV

Interkulturní vzdělávání

Respekt nebolí

Interkulturní vzdělávání

MKV jinak

Inkluzivní vzdělávání

Kvalitativní analýza testu SON-R

Globální rozvojové vzdělávání

Náš společný svět

Interkulturní vzdělávání

Jak na to ...

Interkulturní vzdělávání

Te na del o del!

Inkluzivní vzdělávání

Pojďte do školy

Globální rozvojové vzdělávání

Světová škola 2

Globální rozvojové vzdělávání

Náš společný svět (2009)

Inkluzivní vzdělávání

Na cestě …

Globální rozvojové vzdělávání

Akce pro Afriku

Inkluzivní vzdělávání

POLIS

Interkulturní vzdělávání

PeaceXchange

Globální rozvojové vzdělávání

Světová škola 2006

Interkulturní vzdělávání

Dovedu to pochopit?

Globální rozvojové vzdělávání

Rozvojový svět v českých školách

Interkulturní vzdělávání

Free2choose - Meze svobody

Interkulturní vzdělávání

Praktická podpora základních škol (OPRLZ)

Interkulturní vzdělávání

Semináře pro příslušníky Policie ČR

Globální rozvojové vzdělávání

Euromodel

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Status?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři