Debata Je maturita úspěchem žáka, nebo rodičů? - Foto Iva Zímová
Vzdělávací program Varianty slaví letos 15 let! K výročí jsme uspořádali workshop na téma Škola pro studenty, ne studenti pro školu. Workshop vedl Georg Krapp, který deset let působil v Praze, nejdříve na Německé škole a později v německé větvi Gymnázia na Pražačce. Po návratu do Berlína nastoupil jako ředitel do Albert Schweitzer Gymnazium, kde se mu podařilo realizovat úspěšný program celodenní školy „Altagsschule“ a zvrátit nepříznivé výsledky studentů školy v převážně přistěhovalecké čtvrti.
Po workshopu následovala veřejná debata na téma Je maturita úspěchem žáka, nebo rodičů?, které se zúčastnil Georg Krapp, Jana Straková z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK, Jitka Kmentová, ředitelka Gymnázia Na Zatlance a Ivo Helebrant, ředitel mezinárodního gymnázia 1st International School of Ostrava.
Večer se konala oslava v prostoru DUP36 na Praze 1, kde zahráli Kadé Chim, Šoulet a DJ Ondřej Nádvorník.
Shrnutí z debaty najdete zde a tiskové podklady k diskuzi zde.
Fotogalerii z workshopu, debaty a oslavy najdete tady.
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Migrace
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Migrace
Inkluzivní vzdělávání
Migrace
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Migrace
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Inkluzivní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Interkulturní vzdělávání
Globální rozvojové vzdělávání
Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2
IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467
Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061
Naše další weby
Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.
Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.
Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.
Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR
Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.
Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.
Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.