Publikace

Náš společný svět

Autoři: Varianty a kolektiv autorů. Náš společný svět. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.
Rok vydání: 2012

Vzdělávací program Varianty ve svých projektech více než deset let usiluje o začlenění globálního rozvojového vzdělávání (GRV) do českého vzdělávacího systému, a to jak na úrovni základních a středních škol, tak v oblasti vzdělávání budoucích učitelů. Snahou je zvýšit povědomí pedagogů o globálních rozvojových tématech a pomoci jim rozvíjet kompetence potřebné pro účinnou a kvalitní výuku GRV, protože jsou to právě oni, kdo má zásadní vliv na začlenění GRV do školních vzdělávacích programů a do praxe škol.

V publikaci Náš společný svět, která vznikla na konci stejnojmenného tříletého projektu, bychom chtěli sdílet nejen cíle, které si pro své snažení stanovily zapojené školy, ale zároveň bychom chtěli ukázat, jak začlenění témat globálního rozvojového vzdělávání do výuky ovlivňuje osobnost žáka v oblasti jeho znalostí, dovedností a postojů. Publikace obsahuje stav na vybraných českých školách na začátku i na konci projektu, a předkládá, do jaké míry došlo ke změně uvažování žáků nad některými celospolečenskými „problémy“. Navrhuje také možnosti, jakými mohou sami učitelé zjistit, jaké hodnoty jejich žáci uznávají, aby mohli následně vyvracet případné stereotypy v jejich uvažování a motivovat adekvátně jejich chování.

Příručku Náš společný svět, si můžete stáhnout v elektronické podobě na našich stránkách nebo si ji můžete objednat v tištěné podobě prostřednictvím níže uvedeného formuláře. Příručka je zdarma, poštovné a balné činí 1ks 90,- Kč, 2 ks 100,- Kč. Doba dodání je 2-3 týdny.

Vznik tohoto materiálu byl podpořen z prostředků České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce ČR.

Ke stažení

Objednávka publikace

Povinné.
Povinné.
Povinné.
Adresa školy/pracoviště
Povinné.
Povinné.
Povinné.
Povinné.
Povinné.
Povinné.
Další publikace

Analýza vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k Výchově ke globálnímu občanství a základnímu vzdělávání

Martina Novotná

Výzkum probíhal v České republice v rámci evropského projektu Global Schools a byl zaměřen na analýzu existujících vzdělávacích strategií......

MLG – Manuál pro vyučující žurnalistiky aneb píšeme o migraci (aktualizované vydání)

Tereza Freidingerová (ed.)

Aktualizovaná příručka je určená především pro učitele žurnalistiky a mediálních studí na univerzitách a vyšších odborných školách,......

Jak víme, že to funguje?

Varianty (kol)

Příručka „Jak víme, že to funguje?“ byla vydána ve spolupráci organizací Reading International Solidarity Centre (RISC), Nadácie......

Globální rozvojové vzdělávání v přípravě budoucích učitelů

Petra Karvánková, Anna Maršíková, Tomáš Matějček, Jana Miléřová, Jana Stará

Publikace Globální rozvojové vzdělávání v přípravě budoucích učitelů vznikla v rámci projektu Za změnou je učitel!, jehož podstatou......

Persona Dolls - panenky s osobností. Jak rozvíjet prosociální postoje dětí

Alena Felcmanová

V rámci projektu Persona Dolls - metoda podporující rovný přístup ve vzdělávání vznikla publikace Persona Dolls - panenky s osobností.......

Piecing the puzzle together. How to identify, understand and address global issues

Clive Belgeonne, Petr Čáp, Marta Gontarska, Agata Hummel, Abubakar Adam Ibrahim, Liudmila Kopecká, Jana Kubelková, William Scott, Paul Vare

Collection of texts ‘Piecing the puzzle together. How to identify, understand and address global issues’ aims to encourage you to explore......

Jak rozumět mediálním sdělením o migraci

Tereza Freidingerová, Markéta Žižková, Masha Volynsky, Illaria Belluci, Kristýna Brožová, Liudmila Kopecká

Každé třicáté druhé dítě narozené v českých porodnicích má jiné nežli české státní občanství. Každý padesátý pátý žák......

Bohouš a Dáša mění svět: Tváří v tvář migraci

Varianty a kol.

Jaký je rozdíl mezi migrantem a cizincem? Proč lidé odcházejí ze země, kde se narodili? Jaká rizika jsou spojená s neoprávněným přechodem......

Skládanka témat, co hýbou světem

Clive Belgeonne, Noemi Bravená, Petr Čáp, Agata Hummel, Abubakar Adam Ibrahim, Liudmila Kopecká, Ondřej Kopečný, Blanka Knotková-Čapková, Jana Kubelková, William Scott, Paul Vare

Sbírka „Skládanka témat, co hýbou světem“ představuje mozaiku článků, kterou sepsali autoři z různých zemí i prostředí. Články......

Světová škola - průvodce projektem 2015

Varianty (kol.)

Neni vám lhostejně, co se děje kolem nás? Máte zájem své žáky vést k přijetí zodpovědnosti za náš svět? Chcete ovlivňovat dění ve svém......

Za změnou je učitel: Příklady dobré praxe z Rakouska

Roland Humer

V rámci projektu Za změnou je učitel, který se snaží o posílení kompetencí budoucích učitelů pro začleňování globálního rozvojového......

Za změnou je učitel: Příklady dobré praxe z Velké Británie

Andrea Bullivant

V rámci projektu Za změnou je učitel, který se snaží o posílení kompetencí budoucích učitelů pro začleňování globálního rozvojového......

Metodika programu Active Citizens

Kolektiv programu Varianty a British Council

V rámci projektu Active Citizens vznikla unikátní metodická příručka, jejímž cílem je posílit v mladých lidech motivaci a schopnosti......

Antropologický výzkum proměn postojů a praktik účastníků programu Active Citizens - závěrečná zpráva

Pavla Burgos Tejrovská

Závěrečná zpráva z antropologického výzkumu postojů a praktik účastníků programu Active Citizens se zaměřuje na tři cílové skupiny tohoto......

Bohouš a Dáša: Lednička plná potravin

Varianty (kol.)

Poslední příručka globálního rozvojového vzdělávání z cyklu Bohouš a Dáša je nadstavbou příručky Bohouš a Dáša na stopě hladu......

Víte, kdo vám doma uklízí? Migrantky a nájemná práce v domácnosti

Petra Ezzedine, Magda Faltová, Marie Heřmanová, Lenka Pavelková, Vilém Semerák

V rámci projektu Rovné šance na prahu českých domácností vyšla publikace Víte, kdo vám doma uklízí? Migrantky a nájemná práce v domácnosti.......

Migrantky a nájemná práce v domácnosti v České republice

Petra Ezzedine a kol.

V rámci projektu Rovné šance na prahu českých domácností vyšla publikace, jež shrnuje zjištění z výzkumu, který zmapoval fenomén placené......

Module Lecture Guide - manuál pro učitele žurnalistiky aneb jak psát o migraci

Tereza Freidingerová, Markéta Žižková & Masha Volynsky (eds.)

V rámci projektu Face 2 Face: facilitating dialogue between migrants and European citizens vyšla publikace The Module Lecture Guide: manuál pro učitele......

Série plákátů s výstupy projektu Za změnou je učitel (v AJ)

Série posterů v Aj s výstupy projektu"Za změnou je učitel": About The Project Development Education: Courses in Czech republic and Study......

Globální dimenze ve výuce

Nová příručka s názvem Globální dimenze ve výuce vznikla v rámci projektu Za změnou je učitel, jehož podstatou je začlenění globální......

Aktualizovaná příručka Dovedu to pochopit o migraci

Program migrace

Rádi bychom vás upozornili na aktualizovanou verzi příručky Dovedu to pochopit zaměřenou na migraci. Publikace odpovídá na otázky: Jaké jsou......

Rodiče – nečekaní spojenci

Felcmanová , A., Čáp. D, Titěrová K., Vávrová P.

Jak rozvíjet partnerský dialog mezi školou a rodinou Téma komunikace školy s rodinou se čím dál častěji dostává do povědomí a zájmu veřejnosti.......

Lekce Respekt nebolí na USB disku

Nina Rutová

Program Varianty v březnu ukončil tříletý projekt OPVK s názvem Respekt nebolí, který byl zaměřen na výuku o lidských právech a v němž......

Metodika čtenářství

Kateřina Šafránková

Zajímá vás, proč je dobré rozvíjet současně čtenářství a průřezová témata? Chcete se konfrontovat s mýty o čtenářství a čtenářské......

Baví mě číst a hýbat světem

Členové týmu projektu projektu „Jak efektivně vyučovat průřezová témata a současně rozvíjet čtenářství – vývoj sdružených příkladů dobré praxe pro učitele základních škol

Název publikace se stal mottem projektu „Jak efektivně vyučovat průřezová témata a současně rozvíjet čtenářství – vývoj sdružených......

Náš společný svět

Varianty a kolektiv autorů. Náš společný svět. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.

Vzdělávací program Varianty ve svých projektech více než deset let usiluje o začlenění globálního rozvojového vzdělávání (GRV) do českého......

Bohouš a Dáša mění svět. Sborník nejlepších soutěžních komiksů

Varianty (kol.). Bohouš a Dáša mění svět. Sborník nejlepších soutěžních komiksů. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.

Bohouš a Dáša mění svět / Sborník nejlepších soutěžních komiksů obsahuje výběr komiksových příběhů, které postoupily do užšího......

Světová škola ve světě i doma. Průvodce projektem

Skalická P., Vernerová E. Světová škola ve světě i doma. Průvodce projektem. Člověk v tísni, o. p. s. Praha, 2012.

Průvodce projektem Světová škola, který vydal program Varianty, přibližuje hlavní aktivity realizované v rámci projektu Světová......

Bohouš a Dáša na stopě hladu

Varianty (kol.). Bohouš a Dáša na stopě hladu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2012.

Zatím poslední příručka globálního rozvojového vzdělávání z cyklu Bohouš a Dáša se tentokrát věnuje otázkám potravinové bezpečnosti. Jednak......

Dobrá škola 21. století

Varianty (kol.). Dobrá škola 21. století. Sborník k setkání zástupců škol, neziskových organizací a odborníků v oblasti vzdělávání. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.

Po deseti letech existence Variant, kdy byla realizována celá řada projektů zaměřených na podporu současných i budoucích učitelů, dalších......

Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí

Janská, I., Habart, T. Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2011.

Společnost Člověk v tísni poskytuje již více než deset let sociální služby lidem, kteří žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Naše......

Bohouš a Dáša: šance pro rozvoj

Varianty (kol.). Bohouš a Dáša: šance pro rozvoj. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.

Příručka je určená pro učitele zabývající se problematikou globálního rozvojového vzdělávání. Její obsah je v souladu s požadavky průřezového......

10krát s MKV

Varianty a kol. 10krát s MKV – Metodické listy pro výuku multikulturní výchovy dle osobnostního přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.

V příručce nazvané 10krát s MKV – Metodické listy pro výuku multikulturní výchovy dle osobnostního přístupu přináší program Varianty......

Krok za krokem k inkluzi

Tomáš Habart a Varianty (kol.). Krok za krokem k inkluzi. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.

Příručka Krok za krokem k inkluzi shrnuje zkušenosti z průběhu dvouletého projektu Škola pro každého –škola pro všechny realizovaného......

Nemoc bezmocných: lehká mentální retardace

Lábusová, A., Nikolai, T., Pekárková, S., Rendl, M. Nemoc bezmocných: lehká mentální retardace. Analýza inteligenčního testu SON-R. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.

Už delší dobu se řeší, proč řada romských, resp. sociálně vyloučených dětí selhává ve školském vzdělávacím systému. Velké procento......

Bohouš a Dáša: Klima v tísni

Varianty (kol.). Bohouš a Dáša: Klima v tísni. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2009.

Příručka určená pro učitele zabývající se problematikou globální rozvojové výchovy přibližuje pomocí komiksových příběhů, textů......

Bohouš a Dáša na tržišti světa

Varianty (kol.). Bohouš a Dáša na tržišti světa. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2009.

Vzdělávací program Varianty nabízí všem pedagogům pracujícím na poli globálního rozvojového vzdělávání další příručku, v nichž komiksoví......

(Ne)bolí - Jak vyučovat o genocidě Romů za druhé světové války.

Hajská, M. (ed). (Ne)bolí - Jak vyučovat o genocidě Romů za druhé světové války. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2009.

Program Varianty vydal na závěr roku 2009 nový výukový materiál, tentokrát věnovaný historii života Romů za druhé světové války. Metodická......

Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu

Morvayová, P., Moree, D. Dvakrát měř, jednou řež. Varianty, Člověk v tísni, Praha 2009.

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni vydal novou příručku pro pedagogy z oblasti multikulturní výchovy. V příručce nazvané......

Začínáme s GRV

Varianty (kol.). Začínáme s GRV. Případová studie k začleňování globálního rozvojového vzdělávání na českých školách. Člověk v tísni, Praha 2009.

Před školami a zejména před učiteli stojí v dnešní době nelehký úkol. Měli by připravit své žáky na život v současném rychle se......

Bohouš a Dáša za lidská práva

Kratochvíl, J. (ed.). Bohouš a Dáša za lidská práva. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.

Příručka Bohouš a Dáša za lidská práva Vám umožní pracovat s tématikou lidských práv prostřednictvím komiksových příběhů a metod......

Než začneme s multikulturní výchovou

Dana Moree & Varianty (kol.). Než začneme s multikulturní výchovou. Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.

Ve vzdělávacím programu Varianty již od roku 2001 pracujeme především s pedagogy. Protože se domníváme, že informačních materiálů a návrhů......

Program podpory vzdělávání v rodinách - průvodce praxí a metodikou

Košák, P. (ed). Program podpory vzdělávání v rodinách - průvodce praxí a metodikou. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2008.

Publikace Program podpory vzdělávání v rodinách - průvodce praxí a metodikou popisuje vzdělávací specifika dětí ze sociálně vyloučeného......

PRŮřezNÍK aneb Jak začít s průřezovými tématy

Varianty (kol.). PRŮřezNÍK aneb Jak začít s průřezovými tématy. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.

Příručka PRŮřezNÍK aneb Jak začít s průřezovými tématy vznikla v rámci projektu "Praktická podpora mediální, multikulturní a globální......

Dovedu to pochopit? – Hrozby neonacismu

Gabaľová, D. (ed.). Dovedu to pochopit? – Hrozby neonacismu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.

Gabaľová, D. (ed.): Dovedu to pochopit? – Hrozby neonacismu. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2008. Didaktický materiál s názvem „Dovedu......

Český den – materiály pro učitele češtiny jako cizího jazyka

Matula, O. Český den – materiály pro učitele češtiny jako cizího jazyka. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2007.

Učební materiál Český den vznikl jako pokračování Manuálu pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky, který vznikl ve vzdělávacím......

Free2choose – Meze svobody

Varianty (kol.). Free2choose – Meze svobody. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2007.

Co se stane s našimi základními právy, když je třeba chránit demokracii? Co když jsou tato práva ve vzájemném rozporu? Projekt Free2choose......

Dovedu to pochopit?

Varianty (kol.). Dovedu to pochopit? Výukový materiál pro multikulturní výchovu. Člověk v tísni o.p.s., Praha 2007.

Výukový materiál „Dovedu to pochopit?“ (didaktická příručka a CD-ROM) je využitelný především pro výuku průřezových témat......

Příběhy ze špatné čtvrti

Nikolai, T. (ed.). Příběhy ze špatné čtvrti. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2007

Vzdělávací program Varianty vydal v prosinci 2007 publikaci Příběhy ze špatné čtvrti aneb jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství -......

Situační analýza zaměřená na zmapování stávající nabídky na trhu institucionální podpory a realizace programů MKV v ČR ve vztahu k různým cílovým skupinám

Hajská, M., Bořkovcová, M., Morvayová, P., Moree, D. Praha, 2007.

Výzkum programů multikulturní výchovy vznikl jako reakce na situaci v ČR, kdy vedle sebe existuje celá řada nezávislých vzdělávacích programů,......

Český den – manuál pro učitele češtiny jako cizího jazyka

Matula O.

Učební materiál Český den vznikl jako pokračování Manuálu pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky, který vznikl ve vzdělávacím......

Český den - učebnice pro učitele češtiny jako cizího jazyka

Matula O.

Učební materiál Český den vznikl jako pokračování Manuálu pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky, který vznikl ve vzdělávacím......

Svět bez konfliktů

Gugel G., Jäger U. Svět bez konfliktů. Didaktické materiály pro výchovu k míru a globální vzdělávání ve školách. Institut pro mírovou pedagogiku Tübingen / Služba světovému míru, 2007.

Chcete se blíže seznámit s metodikou Divadla utlačovaných, se kterou pracují lektoři v Keni a Brazílii? Nebo s netradičním pojetím fotbalu,......

Bohouš a Dáša proti chudobě

Nádvorník, N., Chára P. Bohouš a Dáša proti chudobě. Člověk v tísni - společnost při Čt, o.p.s., Praha 2006.

Rádi bychom vám představili nový učební materiál „Bohouš a Dáša proti chudobě“. Jedná se o příručku především......

Reforma školství v České republice

Varianty (kol.). Reforma školství v České republice. Člověk v tísni - společnost při ČT, o. p. s., Praha 2006.

Vzdělávací program Varianty sestavil informační příručku pro novináře, jejímž cílem je přiblížit novinářům základní informace a pojmy......

Euromodel - výukové materiály pro VŠ

Varianty (kol.). Euromodel - výukové materiály pro VŠ. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2006.

Materiály projektu Euromodel jsou určené mladým lidem hledajícím kvalifikaci v oboru rozvojové spolupráce, a také pro dospělé, kteří......

Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu

Košťálová, H. (ed.). Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.

Projekt Varianty iniciativy EQUAL se v minulých letech v oblasti základního školství zaměřil na integraci principů interkulturní výchovy......

(Ne)bolí

Kramářová, J. (a kol.). (Ne)bolí - Vzpomínky Romů na válku a život po válce. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.

V letech 2001 - 2002 pomáhala společnost Člověk v tísni Romům, kteří přežili druhou světovou válku, v tehdejším procesu odškodňování......

Cesta z ghetta – desková hra

Mikoláš, J. & Tady a teď, o.p.s. Cesta z ghetta – desková hra. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.

Členové vaší rodiny se narodili nebo propadli do reality chudinského ghetta a vy je z něj chcete dostat! Cesta z políčka na políčko kopíruje......

Teoretická východiska multikulturní andragogiky

Faltýn, J. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK & Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.

Skripta multikulturní andragogiky byla vydána v roce 2005 ve spolupráci společnosti Člověk v tísni, o. p. s. a Katedry andragogiky a personálního......

Policista v multikulturním prostředí

Budilová, L., Hirt, T. (a kol.). Policista v multikulturním prostředí. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.

Informační manuál pro policisty vznikl v roce 2005 ve spolupráci společnosti Člověk v tísni (program Varianty) a Ministerstva vnitra (Odbor bezpečnostní......

Interkulturní vzdělávání II.

Buryánek, J. (ed.). Interkulturní vzdělávání II. Doplněk k publikaci Interkulturní vzdělávání nejen pro středoškolské pedagogy. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2005.

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni vydal dvě rozsáhlé publikace věnované interkulturnímu vzdělávání - publikaci Interkulturní......

Pracovní trh v sektoru rozvojové spolupráce v České republice

Nádvorník, O., Hurdová, M. (Varianty). Člověk v tísni, o.p.s. Praha, 2005.

Společnost Člověk v tísni se v roce 2004 zapojila společně s dalšími třemi evropskými zeměmi do mezinárodního projektu Euromodel. Projekt......

Manuál pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky - učebnice a handouty

Čemusová J., Dolečková P., Štindlová B., Štindl O., Varianty

Manuál vznikl pro kurzy češtiny, resp. pro studenty – cizince, kteří neovládají žádné písmo, nebo neznají latinku. Je určený pro výuku,......

„Z ústavu do života“. Podpora rozvoje sociálních a komunikačních dovedností.

Kitzbergerová, M. (ed).. „Z ústavu do života“. Podpora rozvoje sociálních a komunikačních dovedností. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.

V roce 2005 vznikla v rámci projektu Varianty metodická příručka sociálních kompetencí s názvem Z ústavu do života, která je jakousi......

Společný svět – Příručka globálního rozvojového vzdělávání

Návorník, N., Volfová, A. Společný svět - Příručka globálního rozvojového vzdělávání. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2004.

Program Varianty vydal v říjnu 2004 publikaci Společný svět - Příručka globálního rozvojového vzdělávání. Příručka je určena především......

Analýza rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání z pohledu GRV

Dlouhá, R. (pro Varianty). Člověk v tísni, o.p.s. Praha, 2004.

V roce 2004 byla pro potřeby programu Varianty – sekce globálního rozvojového vzdělávání vytvořena Analýza rámcového vzdělávacího......

Právo v prostředí ústavní výchovy

Varianty & Partners Czech. Právo v prostředí ústavní výchovy. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s. & Partners Czech, Praha 2003.

Publikace vznikla v roce 2003 na základě zkušeností autorů s programem Právo pro každý den – Street Law, který ze zahraničí......

Zaměstnanostní projekty a fundraising

Kolektiv autorů. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Drom, o.s. a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Brno 2003.

Skripta Zaměstnanostní projekty a fundraising vydala v roce 2003 společnost Člověk v tísni, o. p. s. ve spolupráci s brněnským romským střediskem......

Závěrečná zpráva z mediální kampaně proti rasismu a intoleranci

Varianty (kol.)

V roce 2002 realizovala společnost Člověk v tísni (program Varianty) mediální kampaň proti netoleranci a rasismu s názvem Be Kind To Your Local......

Interkulturní vzdělávání

Buryánek J. (ed.). Interkulturní vzdělávání. Příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2002.

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni vydal dvě rozsáhlé publikace věnované interkulturnímu vzdělávání - publikaci Interkulturní......

Obsahová analýza učebnic pro základní školy

Varianty (kol.)

V roce 2001 bylo v rámci programu Varianty provedeno vyhodnocení obsahu učebnic, jimž byla MŠMT udělena schvalovací doložka. Cílem hodnocení......

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Co znamená pojem:

Supervize?

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 723 065 163

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohli učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

  • Active Citizens

    Program Active Citizens usiluje o posílení komunitního rozměru školy a aktivní zapojení studentů do řešení problémů v okolí školy. Silně v něm rezonují témata aktivního občanství a dobrovolnictví.

Donoři



Partneři