Autoři:
Rok vydání: 2017
Pracovní listy pro podporu předškolního vzdělávání Říkáme si společně / Vakeras jekhetane jsou připraveny pro spolupráci pedagogů s předškolními dětmi a jejich rodiči. Jsou určeny pro školky a předškolní zařízení, kam docházejí především romské děti ze sociálně znevýhodněných rodin. Jejich cílem je podpořit lepší adaptaci dětí ve školce. Materiál se skládá ze 3 částí:
Pracovní listy doplňuje metodika pro pedagogy, která je má podpořit v komunikaci s rodiči a navázání spolupráce při přípravě dětí na povinnou školní docházku. Metodika shrnuje všechny základní oblasti rozvoje předškolního věku a předkládá konkrétní náměty pro práci s dětmi jak ve výuce, tak pro rodiče doma.
Níže si můžete stáhnout všechny materiály v elektronické podobě, pracovní listy a karty, které je doplňují, si můžete také objednat v tištěně podobě.
Susanne Paschke, Dina Prettner, Veronika Knapp, Nina Ertl
Jsou plasty naším prokletím nebo požehnáním? Jsou pro lidské tělo škodlivé? Pokud tomu tak je – je dnes vůbec možné bez nich žít?......
Rowan Obermanová
Metodická příručka pro učitele doplňuje knihu Farídova jízda rikšou. Příručka nabízí aktivity a podklady pro využití knihy pro mezipředmětovou......
Martina Novotná
Výzkum se uskutečnil v rámci projektu Global Schools. Výzkum probíhal ve dvou fázích. V první fázi byly analyzovány existující dokumenty......
Rowan Obermanová
Knihu Farídova jízda rikšou napsala irská autorka Rowan Obermanová, program Varianty ji vydává v českém překladu. Příběh bangladéšského......
Varianty a kol.
Metodická příručka Největší přání - Svět ve výuce doplňuje knížku pro děti Největší přání, kterou napsala Ester Stará a ilustrovala......
Tereza Freidingerová
Zpráva o žadatelích o azyl a držitelích mezinárodní ochrany v Česku vydaná v rámci projektu V4NIEM.......
Klára Smolíková, Nina Rutová, Kateřina Sequensová, Petra Skalická, Kateřina Sobotková, Blanka Zemanová
Devátá příručka z řady Bohouš a Dáša mění svět se věnuje práci s komiksem ve výuce. Úvodní část nabízí stručný úvod do historie......
Ester Stará
Plyšový koník putuje přes moře z daleké Asie až do velkého města v srdci Evropy. Cesta je dlouhá, plná nezvyklých setkání. Modrý plyšák......
Pracovní listy pro podporu předškolního vzdělávání Říkáme si společně / Vakeras jekhetane jsou připraveny pro spolupráci pedagogů s předškolními......
Srovnávací studie vzdělávacích politik v 10 zemích EU V rámci mezinárodního projektu Global Schools: Svět ve výuce proběhl výzkum......
Martina Novotná
Výzkum probíhal v České republice v rámci evropského projektu Global Schools a byl zaměřen na analýzu existujících vzdělávacích strategií......
Tereza Freidingerová (ed.)
Aktualizovaná příručka je určená především pro učitele žurnalistiky a mediálních studí na univerzitách a vyšších odborných školách,......
Varianty (kol)
Příručka „Jak víme, že to funguje?“ byla vydána ve spolupráci organizací Reading International Solidarity Centre (RISC), Nadácie......
Petra Karvánková, Anna Maršíková, Tomáš Matějček, Jana Miléřová, Jana Stará
Publikace Globální rozvojové vzdělávání v přípravě budoucích učitelů vznikla v rámci projektu Za změnou je učitel!, jehož podstatou......
Alena Felcmanová
V rámci projektu Persona Dolls - metoda podporující rovný přístup ve vzdělávání vznikla publikace Persona Dolls - panenky s osobností.......
Clive Belgeonne, Petr Čáp, Marta Gontarska, Agata Hummel, Abubakar Adam Ibrahim, Liudmila Kopecká, Jana Kubelková, William Scott, Paul Vare
Collection of texts ‘Piecing the puzzle together. How to identify, understand and address global issues’ aims to encourage you to explore......
Tereza Freidingerová, Markéta Žižková, Masha Volynsky, Illaria Belluci, Kristýna Brožová, Liudmila Kopecká
Každé třicáté druhé dítě narozené v českých porodnicích má jiné nežli české státní občanství. Každý padesátý pátý žák......
Varianty a kol.
Jaký je rozdíl mezi migrantem a cizincem? Proč lidé odcházejí ze země, kde se narodili? Jaká rizika jsou spojená s neoprávněným přechodem......
Clive Belgeonne, Noemi Bravená, Petr Čáp, Agata Hummel, Abubakar Adam Ibrahim, Liudmila Kopecká, Ondřej Kopečný, Blanka Knotková-Čapková, Jana Kubelková, William Scott, Paul Vare
Sbírka „Skládanka témat, co hýbou světem“ představuje mozaiku článků, kterou sepsali autoři z různých zemí i prostředí. Články......
Varianty (kol.)
Neni vám lhostejně, co se děje kolem nás? Máte zájem své žáky vést k přijetí zodpovědnosti za náš svět? Chcete ovlivňovat dění ve svém......
Roland Humer
V rámci projektu Za změnou je učitel, který se snaží o posílení kompetencí budoucích učitelů pro začleňování globálního rozvojového......
Andrea Bullivant
V rámci projektu Za změnou je učitel, který se snaží o posílení kompetencí budoucích učitelů pro začleňování globálního rozvojového......
Kolektiv programu Varianty a British Council
V rámci projektu Active Citizens vznikla unikátní metodická příručka, jejímž cílem je posílit v mladých lidech motivaci a schopnosti......
Pavla Burgos Tejrovská
Závěrečná zpráva z antropologického výzkumu postojů a praktik účastníků programu Active Citizens se zaměřuje na tři cílové skupiny tohoto......
Varianty (kol.)
Sedmá příručka globálního rozvojového vzdělávání z cyklu Bohouš a Dáša je nadstavbou příručky Bohouš a Dáša na stopě hladu a......
Petra Ezzedine, Magda Faltová, Marie Heřmanová, Lenka Pavelková, Vilém Semerák
V rámci projektu Rovné šance na prahu českých domácností vyšla publikace Víte, kdo vám doma uklízí? Migrantky a nájemná práce v domácnosti.......
Petra Ezzedine a kol.
V rámci projektu Rovné šance na prahu českých domácností vyšla publikace, jež shrnuje zjištění z výzkumu, který zmapoval fenomén placené......
Tereza Freidingerová, Markéta Žižková & Masha Volynsky (eds.)
V rámci projektu Face 2 Face: facilitating dialogue between migrants and European citizens vyšla publikace The Module Lecture Guide: manuál pro učitele......
Série posterů v Aj s výstupy projektu"Za změnou je učitel": About The Project Development Education: Courses in Czech republic and Study......
Nová příručka s názvem Globální dimenze ve výuce vznikla v rámci projektu Za změnou je učitel, jehož podstatou je začlenění globální......
Program migrace
Rádi bychom vás upozornili na aktualizovanou verzi příručky Dovedu to pochopit zaměřenou na migraci. Publikace odpovídá na otázky: Jaké jsou......
Felcmanová A., Čáp D., Titěrová K., Vávrová P.
Jak rozvíjet partnerský dialog mezi školou a rodinou Téma komunikace školy s rodinou se čím dál častěji dostává do povědomí a zájmu veřejnosti.......
Nina Rutová
Program Varianty v březnu ukončil tříletý projekt OPVK s názvem Respekt nebolí, který byl zaměřen na výuku o lidských právech a v němž......
Kateřina Šafránková
Zajímá vás, proč je dobré rozvíjet současně čtenářství a průřezová témata? Chcete se konfrontovat s mýty o čtenářství a čtenářské......
Členové týmu projektu projektu „Jak efektivně vyučovat průřezová témata a současně rozvíjet čtenářství – vývoj sdružených příkladů dobré praxe pro učitele základních škol
Název publikace se stal mottem projektu „Jak efektivně vyučovat průřezová témata a současně rozvíjet čtenářství – vývoj sdružených......
Varianty a kolektiv autorů. Náš společný svět. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.
Vzdělávací program Varianty ve svých projektech více než deset let usiluje o začlenění globálního rozvojového vzdělávání (GRV) do českého......
Varianty (kol.). Bohouš a Dáša mění svět. Sborník nejlepších soutěžních komiksů. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.
Bohouš a Dáša mění svět / Sborník nejlepších soutěžních komiksů obsahuje výběr komiksových příběhů, které postoupily do užšího......
Skalická P., Vernerová E. Světová škola ve světě i doma. Průvodce projektem. Člověk v tísni, o. p. s. Praha, 2012.
Průvodce projektem Světová škola, který vydal program Varianty, přibližuje hlavní aktivity realizované v rámci projektu Světová......
Varianty (kol.). Bohouš a Dáša na stopě hladu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2012.
Zatím poslední příručka globálního rozvojového vzdělávání z cyklu Bohouš a Dáša se tentokrát věnuje otázkám potravinové bezpečnosti. Jednak......
Varianty (kol.). Dobrá škola 21. století. Sborník k setkání zástupců škol, neziskových organizací a odborníků v oblasti vzdělávání. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2012.
Po deseti letech existence Variant, kdy byla realizována celá řada projektů zaměřených na podporu současných i budoucích učitelů, dalších......
Janská, I., Habart, T. Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2011.
Společnost Člověk v tísni poskytuje již více než deset let sociální služby lidem, kteří žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Naše......
Varianty (kol.). Bohouš a Dáša: šance pro rozvoj. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.
Příručka je určená pro učitele zabývající se problematikou globálního rozvojového vzdělávání. Její obsah je v souladu s požadavky průřezového......
Varianty a kol. 10krát s MKV – Metodické listy pro výuku multikulturní výchovy dle osobnostního přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.
V příručce nazvané 10krát s MKV – Metodické listy pro výuku multikulturní výchovy dle osobnostního přístupu přináší program Varianty......
Tomáš Habart a Varianty (kol.). Krok za krokem k inkluzi. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.
Příručka Krok za krokem k inkluzi shrnuje zkušenosti z průběhu dvouletého projektu Škola pro každého –škola pro všechny realizovaného......
Lábusová, A., Nikolai, T., Pekárková, S., Rendl, M. Nemoc bezmocných: lehká mentální retardace. Analýza inteligenčního testu SON-R. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2010.
Už delší dobu se řeší, proč řada romských, resp. sociálně vyloučených dětí selhává ve školském vzdělávacím systému. Velké procento......
Varianty (kol.). Bohouš a Dáša: Klima v tísni. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2009.
Příručka určená pro učitele zabývající se problematikou globální rozvojové výchovy přibližuje pomocí komiksových příběhů, textů......
Varianty (kol.). Bohouš a Dáša na tržišti světa. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2009.
Vzdělávací program Varianty nabízí všem pedagogům pracujícím na poli globálního rozvojového vzdělávání další příručku, v nichž komiksoví......
Hajská, M. (ed). (Ne)bolí - Jak vyučovat o genocidě Romů za druhé světové války. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2009.
Program Varianty vydal na závěr roku 2009 nový výukový materiál, tentokrát věnovaný historii života Romů za druhé světové války. Metodická......
Morvayová, P., Moree, D. Dvakrát měř, jednou řež. Varianty, Člověk v tísni, Praha 2009.
Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni vydal novou příručku pro pedagogy z oblasti multikulturní výchovy. V příručce nazvané......
Varianty (kol.). Začínáme s GRV. Případová studie k začleňování globálního rozvojového vzdělávání na českých školách. Člověk v tísni, Praha 2009.
Před školami a zejména před učiteli stojí v dnešní době nelehký úkol. Měli by připravit své žáky na život v současném rychle se......
Kratochvíl, J. (ed.). Bohouš a Dáša za lidská práva. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.
Příručka Bohouš a Dáša za lidská práva Vám umožní pracovat s tématikou lidských práv prostřednictvím komiksových příběhů a metod......
Dana Moree & Varianty (kol.). Než začneme s multikulturní výchovou. Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.
Ve vzdělávacím programu Varianty již od roku 2001 pracujeme především s pedagogy. Protože se domníváme, že informačních materiálů a návrhů......
Košák, P. (ed). Program podpory vzdělávání v rodinách - průvodce praxí a metodikou. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2008.
Publikace Program podpory vzdělávání v rodinách - průvodce praxí a metodikou popisuje vzdělávací specifika dětí ze sociálně vyloučeného......
Varianty (kol.). PRŮřezNÍK aneb Jak začít s průřezovými tématy. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.
Příručka PRŮřezNÍK aneb Jak začít s průřezovými tématy vznikla v rámci projektu "Praktická podpora mediální, multikulturní a globální......
Gabaľová, D. (ed.). Dovedu to pochopit? – Hrozby neonacismu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008.
Gabaľová, D. (ed.): Dovedu to pochopit? – Hrozby neonacismu. Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2008. Didaktický materiál s názvem „Dovedu......
Matula, O. Český den – materiály pro učitele češtiny jako cizího jazyka. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2007.
Učební materiál Český den vznikl jako pokračování Manuálu pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky, který vznikl ve vzdělávacím......
Varianty (kol.). Free2choose – Meze svobody. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2007.
Co se stane s našimi základními právy, když je třeba chránit demokracii? Co když jsou tato práva ve vzájemném rozporu? Projekt Free2choose......
Varianty (kol.). Dovedu to pochopit? Výukový materiál pro multikulturní výchovu. Člověk v tísni o.p.s., Praha 2007.
Výukový materiál „Dovedu to pochopit?“ (didaktická příručka a CD-ROM) je využitelný především pro výuku průřezových témat......
Nikolai, T. (ed.). Příběhy ze špatné čtvrti. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2007
Vzdělávací program Varianty vydal v prosinci 2007 publikaci Příběhy ze špatné čtvrti aneb jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství -......
Hajská, M., Bořkovcová, M., Morvayová, P., Moree, D. Praha, 2007.
Výzkum programů multikulturní výchovy vznikl jako reakce na situaci v ČR, kdy vedle sebe existuje celá řada nezávislých vzdělávacích programů,......
Matula O.
Učební materiál Český den vznikl jako pokračování Manuálu pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky, který vznikl ve vzdělávacím......
Matula O.
Učební materiál Český den vznikl jako pokračování Manuálu pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky, který vznikl ve vzdělávacím......
Gugel G., Jäger U. Svět bez konfliktů. Didaktické materiály pro výchovu k míru a globální vzdělávání ve školách. Institut pro mírovou pedagogiku Tübingen / Služba světovému míru, 2007.
Chcete se blíže seznámit s metodikou Divadla utlačovaných, se kterou pracují lektoři v Keni a Brazílii? Nebo s netradičním pojetím fotbalu,......
Nádvorník, N., Chára P. Bohouš a Dáša proti chudobě. Člověk v tísni - společnost při Čt, o.p.s., Praha 2006.
Rádi bychom vám představili nový učební materiál „Bohouš a Dáša proti chudobě“. Jedná se o příručku především......
Varianty (kol.). Reforma školství v České republice. Člověk v tísni - společnost při ČT, o. p. s., Praha 2006.
Vzdělávací program Varianty sestavil informační příručku pro novináře, jejímž cílem je přiblížit novinářům základní informace a pojmy......
Varianty (kol.). Euromodel - výukové materiály pro VŠ. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2006.
Materiály projektu Euromodel jsou určené mladým lidem hledajícím kvalifikaci v oboru rozvojové spolupráce, a také pro dospělé, kteří......
Košťálová, H. (ed.). Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.
Projekt Varianty iniciativy EQUAL se v minulých letech v oblasti základního školství zaměřil na integraci principů interkulturní výchovy......
Kramářová, J. (a kol.). (Ne)bolí - Vzpomínky Romů na válku a život po válce. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.
V letech 2001 - 2002 pomáhala společnost Člověk v tísni Romům, kteří přežili druhou světovou válku, v tehdejším procesu odškodňování......
Mikoláš, J. & Tady a teď, o.p.s. Cesta z ghetta – desková hra. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.
Členové vaší rodiny se narodili nebo propadli do reality chudinského ghetta a vy je z něj chcete dostat! Cesta z políčka na políčko kopíruje......
Faltýn, J. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK & Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.
Skripta multikulturní andragogiky byla vydána v roce 2005 ve spolupráci společnosti Člověk v tísni, o. p. s. a Katedry andragogiky a personálního......
Budilová, L., Hirt, T. (a kol.). Policista v multikulturním prostředí. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.
Informační manuál pro policisty vznikl v roce 2005 ve spolupráci společnosti Člověk v tísni (program Varianty) a Ministerstva vnitra (Odbor bezpečnostní......
Buryánek, J. (ed.). Interkulturní vzdělávání II. Doplněk k publikaci Interkulturní vzdělávání nejen pro středoškolské pedagogy. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2005.
Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni vydal dvě rozsáhlé publikace věnované interkulturnímu vzdělávání - publikaci Interkulturní......
Nádvorník, O., Hurdová, M. (Varianty). Člověk v tísni, o.p.s. Praha, 2005.
Společnost Člověk v tísni se v roce 2004 zapojila společně s dalšími třemi evropskými zeměmi do mezinárodního projektu Euromodel. Projekt......
Čemusová J., Dolečková P., Štindlová B., Štindl O., Varianty
Manuál vznikl pro kurzy češtiny, resp. pro studenty – cizince, kteří neovládají žádné písmo, nebo neznají latinku. Je určený pro výuku,......
Kitzbergerová, M. (ed).. „Z ústavu do života“. Podpora rozvoje sociálních a komunikačních dovedností. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2005.
V roce 2005 vznikla v rámci projektu Varianty metodická příručka sociálních kompetencí s názvem Z ústavu do života, která je jakousi......
Návorník, N., Volfová, A. Společný svět - Příručka globálního rozvojového vzdělávání. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2004.
Program Varianty vydal v říjnu 2004 publikaci Společný svět - Příručka globálního rozvojového vzdělávání. Příručka je určena především......
Dlouhá, R. (pro Varianty). Člověk v tísni, o.p.s. Praha, 2004.
V roce 2004 byla pro potřeby programu Varianty – sekce globálního rozvojového vzdělávání vytvořena Analýza rámcového vzdělávacího......
Varianty & Partners Czech. Právo v prostředí ústavní výchovy. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s. & Partners Czech, Praha 2003.
Publikace vznikla v roce 2003 na základě zkušeností autorů s programem Právo pro každý den – Street Law, který ze zahraničí......
Kolektiv autorů. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Drom, o.s. a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Brno 2003.
Skripta Zaměstnanostní projekty a fundraising vydala v roce 2003 společnost Člověk v tísni, o. p. s. ve spolupráci s brněnským romským střediskem......
Varianty (kol.)
V roce 2002 realizovala společnost Člověk v tísni (program Varianty) mediální kampaň proti netoleranci a rasismu s názvem Be Kind To Your Local......
Buryánek J. (ed.). Interkulturní vzdělávání. Příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s., Praha 2002.
Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni vydal dvě rozsáhlé publikace věnované interkulturnímu vzdělávání - publikaci Interkulturní......
Varianty (kol.)
V roce 2001 bylo v rámci programu Varianty provedeno vyhodnocení obsahu učebnic, jimž byla MŠMT udělena schvalovací doložka. Cílem hodnocení......
Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2
IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467
Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061
Naše další weby
Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.
Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.
Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.
Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR
Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.
Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.
Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.