Kalendář akcí

Konceptuální učení - příprava dětí se SVP na vstup do školy

Foto Klára Horáčková

Učitelé během kurzu získají znalosti o alternativních metodách učení, seznámí se s unikátní metodou Grunnlaget, kterou budou umět využívat v praxi. Získají znalosti i praktické dovednosti pro pedagogickou práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, seznámí se s praktickými zkušenostmi s využitím této metody v předškolních zařízeních.

V předškolním věku učíme děti, aby se uměly učit, aby rozuměly světu, uměly pojmenovat základní vlastnosti věcí, třídit, rozvíjet abstraktní myšlení. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají z mnoha různých důvodů ztížen vstup do školy právě proto, že tyto dovednosti v předškolním období nerozvíjí. Konceptuální vyučování (a metoda Grunnlaget) proto napomáhají pedagogům u dětí podporovat porozumění základním pojmům a kategoriím.

Metoda pracuje s tím, jak porozumění následně využívat pro snazší a efektivnější výuku. Prostřednictvím kurzu tak chceme učitelům pomoci usnadnit práci s dětmi, které mají různé specifické problémy - nemluví česky nebo jejich čeština ovlivněna jiným jazykem, mají minimální slovní zásobu, pocházejí z odlišného sociálního prostředí, z rodin, ve  kterých není rozvoj jazyka a analytických kategorií dostatečně podpořen, atd. Všechna tyto specifika se mohou odrážet na připravenosti dětí na vstup do školy, na školním selhávání dětí - právě konceptuální učení jako alternativní metoda napomáhá tyto obtíže účinně zmírňovat.

Kdy:

11. a 12.9. 2017, 9:00 - 17:00 hod.

Kde:

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Lektorka:

Mgr. Karolína Ranglová

Absolventka PF UJEP – magisterský obor Vychovatelství pro speciální zařízení, metodička předškolního vzdělávání ve spol. Člověk v tísni - v Programech sociální integrace, absolventka kurzu a školitelka  k metodice Grunnlaget, CTM-Concept Teaching Model, Gunvor Sonnesyn, Pedverket kompetanse, Norway, lektorka vzdělávacích kurzů a seminářů.

Hlásit se můžete nejpozději do 7. 9. 2017 zde.

Kurz je pro účastníky zdarma.

V případě dotazů můžete kontaktovat koordinátorku kurzů: katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 603 150 465

Prosinec 2018

03
Prosinec

Práce s příběhem ve výuce aneb jak se bavit s malými dětmi o velkých otázkách (3. 12. 2018)

Zajímá vás, jak otevírat ve výuce otázky současného světového dění? Hledáte inspiraci na materiál, který byste ve výuce mohli s dětmi využít? Na semináři se seznámíte s příběhem Farida, který žije v Bangladéši, ale příbuzné má v České republice...

04
Prosinec

Svět v otázkách: globální rozvojové vzdělávání prostřednictvím filosofie pro děti 4.12.2018

...

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři