Kalendář akcí

Konceptuální učení - příprava dětí se SVP na vstup do školy

Foto Adam Dvořák

Téma semináře

Učitelé během kurzu získají znalosti o alternativních metodách učení, seznámí se s unikátní metodou Grunnlaget, kterou budou umět využívat v praxi. Získají znalosti i praktické dovednosti pro pedagogickou práci s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, seznámí se s praktickými zkušenostmi s využitím této metody v předškolních zařízeních.

V předškolním věku učíme děti, aby se uměly učit, aby rozuměly světu, uměly pojmenovat základní vlastnosti věcí, třídit, rozvíjet abstraktní myšlení. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami mají z mnoha různých důvodů ztížen vstup do školy právě proto, že tyto dovednosti v předškolním období nerozvíjí. Konceptuální vyučování (a metoda Grunnlaget) proto napomáhají pedagogům u dětí podporovat porozumění základním pojmům a kategoriím.

Metoda pracuje s tím, jak porozumění následně využívat pro snazší a efektivnější výuku. Prostřednictvím kurzu tak chceme učitelům pomoci usnadnit práci s dětmi, které mají různé specifické problémy - nemluví česky nebo jejich čeština ovlivněna jiným jazykem, mají minimální slovní zásobu, pocházejí z odlišného sociálního prostředí, z rodin, ve  kterých není rozvoj jazyka a analytických kategorií dostatečně podpořen, atd. Všechna tyto specifika se mohou odrážet na připravenosti dětí na vstup do školy, na školním selhávání dětí - právě konceptuální učení jako alternativní metoda napomáhá tyto obtíže účinně zmírňovat.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou pedagogové mateřských škol, kurz je otevřen také pedagogům pracujícím v přípravných ročnících základních škol, zejména prvního stupně, stejně tak pro pedagogy speciálních škol, poradenské pracovníky a pracovníky NNO.

Kdy

21. a 22.5. 2018, 9:00 - 17:00 hod.

Kde

Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

Lektorka

Mgr. Karolína Ranglová

Absolventka PF UJEP – magisterský obor Vychovatelství pro speciální zařízení, metodička předškolního vzdělávání spol. Člověk v tísni - Programů sociální integrace, absolventka kurzu a školitelka k metodice Grunnlaget, CTM-Concept Teaching Model, Gunvor Sonnesyn, Pedverket kompetanse, Norway, lektorka vzdělávacích kurzů a seminářů.

Hlásit se můžete nejpozději do 16. 4. 2018.

Přihlášku naleznete ZDE

Kurz je pro účastníky zdarma.

V případě dotazů můžete kontaktovat koordinátorku kurzů: katerina.dvorakova@clovekvtisni.cz, tel.: +420 603 150 465

 

Školský zákon a vyhlášky

Na našich kurzech školí kvalifikovaní a zkušení lektoři, kteří se zabývají mnoho let v praxi metodickými principy inkluzivního vzdělávání. Pro závazný právní výklad vyhlášek a školského zákona je však nutné se obrátit na certifikované implementátory. Touto problematikou se zabývá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Více informací najdete na jejich webových stránkách, například zde a seznam implementátorů najdete zde (http://www.nuv.cz/uploads/LEKTORI_IMPLEMENTATORI_26052016.pdf).

Září 2018

10
Září

Setkání podpůrné skupiny asistentů pedagoga

Setkání podpůrné skupiny bude probíhat následující školní rok pod vedením zkušených lektorů v Praze, a to jedenkrát měsíčně na 2,5 hodiny. Členové budou mít možnost rozvíjet své kompetence pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a využít i další vzdělávání dle svých individuálních potřeb...

10
Září

Asistent pedagoga pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí 10.9. - 31.10. 2018

Kurz je akreditován MŠMT Kurz je zaměřen na práci s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí. Kurz osvětlí příčiny a důsledky sociálního znevýhodnění pro vzdělávání dětí...

21
Září

Škola v přírodě pro asistenty pedagoga

Jste asistent/ka pedagoga? Chcete vědět více o umění asistentství ve škole? Zajímají Vás novinky týkající se Vaší práce? Chcete vědět, jak to chodí na jiných školách? Právě vás zveme na kurz pro asistenty pedagoga, který spojuje sdílení zkušeností, vzdělávání a zážitky...

24
Září

Podzimní blended-learningový kurz Klima v tísni aneb klimatické změny 24.9 - 9.12.2018

Jak se žáky ve výuce otevírat témata spojená s klimatickými změnami? Je klima v tísni? Co způsobují emise? Jaké jsou dopady klimatických změn? Jakou mají souvislost klimatické změny, ekonomická globalizace a chudoba ve světě? Existují opatření, která těmto změnám dokáží zabránit, či je alespoň zmírní? Přihlaste se na náš blended-learningový kurz, který prohloubí vaše znalosti a nabídne tipy, jak s tímto tématem pracovat ve výuce...

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři