Kurzy

Persona Dolls - panenky s osobností 21.9. - 9.12.

Kurz je akreditován MŠMT

Kdo jsou Persona Dolls?                  

Persona Dolls jsou panenky s osobností. Mají stejně jako děti svoje jméno, rodinu, domov, svůj příběh. Panenky přicházejí do kolektivu dětí, sdílejí s nimi svůj životní příběh a vybízejí děti, aby s nimi sdílely ten svůj. Panenky fungují jako prostředníci mezi učitelkami a dětmi i mezi dětmi navzájem, pomáhají dětem mluvit o sobě a bránit se, když se jim někdo posmívá kvůli odlišnosti, chudobě nebo jinému mateřskému jazyku.

Pro koho je metoda vhodná? 

Pro děti od 3 do 9 let, ve školkách, školách i zařízeních mimoškolního vzdělávání mládeže.

Co vám přinese práce s Persona Dolls?

Práce s panenkou vás naučí neříkat „on to tak nemyslel“ nebo „to nic není“ v situacích, kdy se děti navzájem zraňují. Dozvíte se, jak s dětmi mluvit o věcech, které se těžko vysvětlují.

Persona Doll mi pomohla zlepšit komunikaci s dětmi, které mají problémy. Mnohem efektivněji nyní řeším obtížné situace ve třídě, dokáži je také lépe objektivně zhodnotit.“ Jana Blažková, ZŠ a MŠ Lobodice

Co práce s Persona Dolls přináší dětem?

Metoda Persona Dolls rozvíjí u dětí schopnost sebevyjádření, empatii, respekt a péči o druhé. Pomáhá dětem i dospělým oceňovat rozmanitost.

 „Práce s panenkou v dětech podporuje sounáležitost, účast, schopnost vyslechnout, zhodnotit a eventuálně navrhnout řešení či nalézt postoj k danému tématu. Podněcuje také schopnost přemýšlet nejen o sobě, ale i o druhých. Už jen fakt, že se sejdou děti ze čtyř tříd mateřské školy, těší se na sebe i Lindu, stojí zato.“  Hana Nečasová, MŠ Kárníkova v Brně

Chcete pracovat s Persona Dolls?

Zaujala vás metoda Persona Dolls – panenky s osobností? Nabízíme vám 9denní vzdělávací kurz. V rámci jednotlivých setkání se s metodou seznámíte a dozvíte se více o přístupu vědomé práce s předsudky. Vytvoříte si svoji panenku Persona Doll podle potřeb skupiny dětí, se kterou pracujete. Absolvujete povinnou praxi a získáte zpětnou vazbu. V rámci kurzu se střídají praktické, teoretické a sebezkušenostní aktivity, které se věnují představám normality a reflexi toho, jak s dětmi mluvíme.

Termíny 

Účast na všech částech kurzu je povinná

21. – 23.9. 2017

19. – 21.10. 2017

7.- 9.12. 2017


Cena

Cena kurzu je 16.000 Kč na osobu včetně DPH a včetně panenky.
Financování kurzu lze zajistit v rámci OP VVV (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání), nebo v rámci Šablon OP VVV (Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ a ZŠ)
http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzvy-c-02-16-022-a-c-02-16-023-podpora-skol-formou-projektu
Nebo z jiných dotačních programů MŠMT, podporující multikulturní výchovu, prevenci xenofobie a rozvoj humanismu.

Součástí kurzu je tvorba vlastní panenky, osvojení práce s panenkou Persona Dolls v souladu s cíli vědomé práce s předsudky, ze které metoda vychází. Kurz je složen z aktivit praktických, teoretických a sebereflekčních aktivit. Součástí kurzu je také rozbor videozáznamů z praxe.

Každý účastník také dostane v příběhu kurzu zpětnou vazbu na příběh své panenky a i na práci s panenkou a základě rozboru videa.

Více informací o metodě Persona Dolls a podmínkách absolvování kurzu naleznete na webu www.persona-dolls.cz nebo vám je poskytne Alena Felcmanová na telefonních číslech 778 402 764 a 222 350 830 nebo na e-mailu: alena.felcmanova@clovekvtisni.cz

Obsahy dle jednotlivých bloků

1. blok - 21. – 23. 9. 2017 (celé 3 dny), Praha:

Úvod do metody Persona Dolls© a přístupu vědomé práce s předsudky. Vytváření vlastní panenky a její biografie. Vytváření konkrétních příběhů panenky pro interakci s dětmi (co máme společného). Informování rodičů a kolegů a samotný nácvik práce s panenkou – jak vést rozhovor s dětmi.    

2. blok -  19. – 21.10. 2017 (celé 3 dny), Praha:

Reflexe vlastní praxe – první návštěva panenky, rozbory videí z praxe. Tvorba příběhů o tom, co nás odlišuje a co nás může obohatit. Prohloubení tématu odlišnosti a předsudků. Prohloubení přístupu vědomé práce s předsudky.          

3. blok - 7. – 9. 12. 2017 (celé 3 dny), Praha:

Reflexe vlastní praxe – další návštěva panenky, rozbory videí z praxe. Tvorba příběhů o tom, co je a není fér, práce s předsudky. Prohloubení tématu diskriminace a zapojování dětí do řešení problémů.

 

Podmínky účasti a přihlášení

  • garance zajištění praxe v rámci výcviku - skupina 5 – 6 dětí ve věku 3 – 9 let, se kterými můžete v rámci výcviku realizovat praxi a rozvíjet své dovednosti při práci s Persona Dolls
  • motivace pro sebevzdělávání, dlouhodobou spolupráci a sdílení zkušeností z praxe i po ukončení kurzu 
  • zájemce prosíme o zaslání životopisu a motivačního dopisu; v motivačním dopisu rozveďte prosím dosavadní zkušenosti s tématy školení, co vás na přístupu zaujalo, jak a kde chcete Persona Dolls využít a popište skupinku dětí, se kterými plánujete realizovat praxi
  • přihlásit se můžete do 15. 9. 2017
  • později budete požádáni o zaslání stručného životopisu a motivačního dopisu

Podmínky absolvování

·         Účast na všech termínech kurzu
·         Absolvování průběžné praxe s panenkou se skupinou dětí + odevzdání videozáznamu
·         Odevzdávání biografie a zpětné vazby z praxe s Persona Dolls

 

Lektorský tým

Alena Felcmanová M.A. vystudovala HU Berlin obor Vzdělávání dospělých/celoživotní vzdělávání. Absolvovala kurzy dalšího vzdělávání: Trenér přístupu Anti-Bias „Rozmanitost - Moc - Diskriminace“ – přístup Anti-Bias v pedagogicko-politické oblasti, „Trenérka pro interkulturní setkávání“. Od 2013 pracuje jako koordinátorka interkulturního vzdělávání v programu Varianty společnosti Člověk v tísni. Spolupráce s Kinderwelten na šíření metody Persona Dolls od roku 2012, absolvovala akreditovaný kurz „Dialogem k respektu – práce s metodou Persona Dolls“ a v roce 2014/2015 lektorský výcvik pro šíření metody Persona Dolls, který vedla lektorka německé organizace Kinderwelten.
 
Bc. Monika Nikodýmová
Vystudovala JU v Českých Budějovicích, obor učitelství pro MŠ specializace v pedagogice –arteterapie, artefiletika UPOL – PF a FF, Olomouc SPGŠ Znojmo – učitelství pro MŠ. Od roku 1987 pracuje jako učiteka v MŠ, od roku 2008 jako vedoucí ředitelka v MŠ Mozaika Jihlava. Od r. 2006: arteterapeut při práci s dětmi se specifickými potřebami v rámci docházky do MŠ – rodinné individuální arteterapie ve spolupráci s SPC a PPP Jihlava; projekt Ateliér Sedmikráska  a MŠ Dvořákova. Od roku 1996 pracuje také jako lektorka dospělých. S metodou Persona Dolls pracuje od roku 2013, absolvovala akreditovaný kurz „Dialogem k respektu – práce s metodou Persona Dolls“ a v roce 2014/2015 lektorský výcvik pro šíření metody Persona Dolls, který vedla lektorka německé organizace Kinderwelten.
 
Mgr. Jana Randa absolvovala obor Studium občanského sektoru UK. Od roku 2007 se věnuje práci s mladými lidmi prostřednictvím metod neformálního vzdělávání. Podílela se na tvorbě on-line nástroje pro multikulturní vzdělávání na školách Czechkid. Byla metodičkou projektu “Síť multikulturních otevřených klubů”. Dlouhodobě spolupracuje s AFS mezikulturní programy. Působí v lesní školce Tramtária (Žilina, Slovensko) jako podpora týmu pedagogů. Absolvovala akreditovaný kurz „Dialogem k respektu – práce s metodou Persona Dolls“ a v roce 2014/2015 lektorský výcvik pro šíření metody Persona Dolls, který vedla lektorka německé organizace Kinderwelten.
 
Markéta Hamilton, DiS.
Učitelka MŠ s bohatými zkušenostmi předškolního vzdělávání z Anglie a Norska. Pracovala jako ředitelka ZŠ a MŠ Victoria School, nyní působí na 1.stupni ZŠ a MŠ Sofie v Říčanech. Tato škola se řídí principy Montessori pedagogiky. Podílí se na jógových táborech pro rodiče s dětmi. Zajímá se o práci s dětskou spiritualitou. S metodou Persona Dolls pracuje od roku 2015.
 
Mgr. Pavel Košák
Koordinátor vzdělávání programu Varianty, Člověk v tísni, o.p.s., lektor a tréner IKV  pro pedagogy a úředníky, vede tréninky v ČR a na Slovensku. Absolvoval Kurz lektorských dovedností a další kurzy zaměřené na pedagogiku a práci s mládeží. V roce 2012 ukončil dvouletý výcvik Dobrodružství s kulturou Česko-německého kurzu v oblasti transkulturního učení (přístup ATCC). Absolvoval CMTF UP v Olomouci. Spolupráce s Kinderwelten na šíření metody Persona Dolls od roku 2012, absolvoval akreditovaný kurz „Dialogem k respektu – práce s metodou Persona Dolls“ a v roce 2014/2015 lektorský výcvik pro šíření metody Persona Dolls, který vedla lektorka německé organizace Kinderwelten.
 
Ke stažení
Aktuální otevřené kurzy
Kurzy na objednávku

Chci dostávat novinky

Videa Fotogalerie

Vzdělávací program společnosti
Člověk v tísni o.p.s.

Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Lucie Kundra
lucie.kundra@clovekvtisni.cz
Tel: +420 775 871 539

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři