Novinky

DISKUZE: Postoje a názory ve škole: mělo by učitele zajímat, co si myslí jejich žáci?

Nový supermarket, nebo park? Rajčata v zimě nejím! Ty nemáš IPhone?! Bydlet na vesnici? Líbí se mi kluci. Je stará.

V poslední době se objevují názory, že škola by neměla žáka vychovávat, ani otevírat palčivá společenská témata. Je možné předat žákům jen kvantum informací bez hodnotového ukotvení? Jak může učitel hodnoty a postoje žáků zjistit a proč je to důležité? Jakým způsobem lze na tyto postoje působit, aniž by šlo o manipulaci?

Cílem diskuze je zjistit, zda a do jaké míry je správné působit postoje žáka, jak se liší práce s dětmi a staršími žáky nebo jak probíhá příprava učitelů na vysoké škole.

 

Kdy a kde

Diskuze se koná 21. dubna 2016 od 18:00 v Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

  

Pozvání do diskuze přijaly

Jana Lidická (lektorka adaptačních kurzů a dalších psycho-sociálních programů pro třídní kolektivy, působila jako školní psycholožka)

Barbora Šímová (učitelka na základní škole)

Silvie Pýchová (nezávislá metodička a konzultantka, členka Národního poradenského fóra)

Marie Jakešová (učitelka a lektorka etické výchovy, místopředsedkyně Etického fóra ČR)

 

Moderuje Mgr. Pavel Košák (vzdělávací program Varianty, Člověk v tísni)

 

Těšíme se na vás!

Ke stažení
Další novinky
 
Novější
Starší
 
Kontakty

Vzdělávací program Varianty
Člověk v tísni, o.p.s.
Šafaříkova 635/24
120 00 Praha 2

IČ: 25 75 52 77
DIČ: CZ 25 75 52 77
varianty@clovekvtisni.cz
Tel: +420 226 200 467

Mediální koordinátorka
Nikola Páleníčková
nikola.palenickova@clovekvtisni.cz
Tel: +420 777 782 061

Další kontakty

Logo ke stažení

Související projekty

Naše další weby

  • Jak víme, že to funguje?

    Je vaším cílem ve výuce předat množství informací, které si žáci zapamatují? Nebo vás spíše zajímá způsob, jak s nabytými informacemi pracují? Přemýšlíte o tom, jak můžete zjistit vliv výuky na postoje a jednání svých žáků? Zkuste některou ze třiceti nových aktivit, které učitelům nabízí inspiraci, jak zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně.

     

  • Světová škola

    Zajímá se vaše škola o globální problematiku? Začleňujete do výuky žákovské či školní projekty a jiné aktivní vyučovací metody? Věříte, že svým jednáním můžeme ovlivnit dění na druhém konci světa? Pak neváhejte a zkuste získat certifikát Světová škola.

  • Program Migrace

    Hlavním cílem programu je poskytovat veřejnosti objektivní informace o migraci v Česku prostřednictvím médií a dalších zdrojů informací, ale také bořit zaběhlé stereotypy o cizincích, a přispívat tak k lepšímu soužití imigrantů a většinové společnosti.

  • Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR

    Úspěch inkluzivního vzdělávání závisí na tom, jak uzpůsobíme naše školy, třídy, kurikulum i mimoškolní aktivity tak, aby se mohly učit a účastnit všechny děti bez rozdílu.

  • Průřezová témata a čtenářství

    Přemýšlíte, jak vyučovat předměty, průřezová témata a ještě přitom rozvíjet čtenářství? Podívejte se na vyzkoušené učební jednotky. Webové stránky slouží jako inspirace široké učitelské veřejnosti.

  • Respekt nebolí

    Lze o lidských právech vyučovat poutavě, tvořivě a interaktivně? A dokonce za využití sociálních sítí a dalších hitů mezi dnešními studenty? Ano! A ani to moc nebolí.

Donoři



Partneři